مقایسه سلامت روانی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی با دانشجویان دانشکده علوم پایه

چکیده:

در‌این پژوهش به بررسی مقایسه سلامت روانی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشانسی با دانشجویان دانشکده علوم پایه دانشگاه شهید بهشتی پرداخته شد سوالهای‌این پژوهش آن بوده است که آیا بین سلامتی روانی دانشکده علوم تربیتی با دانشجویان علوم پایه تفاوت معنی داری وجود دارد ؛ و سوال دوم به‌این شکل بود که آیا بین سلامت روانی دانشجویان پسر دانشگاه علوم تربیتی روا نشناسی با دانشجویان پسر دانشگاه علوم پایه تفاوتهای معنا داری وجود دارد ؛‌و سوال سوم به‌این شکل بود که آیا بین سلامت روانی دانشجویان دختر دانشگاه علوم تربیتی با دانشجویان دختر علوم پایه تفاوت معنی داری وجود دارد؟ و سوال چهارم به‌این مورد پرداخته بود که آیا بین سلامتی روانی دانشجویان دختر دو دانشکده با دانشجویان پسردو دانشکده تفاوت معنی داری وجود دارد؟ جامعه آماری‌این پژوهش همه دانشجویان دودانشکده بود که از بین‌این دانشجویان دو دانشکده تعداد 100 نفر به ‹‹ عنوان نمونه، از هر دو دانشکده با روش نمونه برداری تصادفی ساده انتخاب شد ابزار گرد آوری اطلاعات در‌این پژوهش عبارت بود از آزمون سلامت روانی (scl-90-R). روش تحقیق در‌این پژوهش روش همبستگی بود. ـ آزمون t برای دو گروه مستقل.

بررسی سولات در‌این پروژهش حاکی از آن است که ارتباط معنی داری بین سلامت روانی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و علوم پایه وجود نداشت و در مورد سوال دوّم و سوم هم سلامت روانی دانشجویان پسر و دانشجویان دختر دو دانشکده هم نتیجه مانند سوال اول بود یعنی تفاوت معنای داری بین سلامت روانی آنها وجود نداشت ولی در مورد سوال چهارم نتیجه بر عکس بود یعنی‌اینکه تفاوت معنای داری بین سلامت روانی دانشجویان دختر دو دانشکده در مقایسه با دانشجویان پسر دو دانشکده وجود داشت به‌این معنی که سلامت روانی دانشجویان پسر دو دانشکده بیشتر از سلامت روانی دانشجویان دختر دو دانشکده بوده است.

سوالات تحقیق:

  • آیا بین سلامت روانی دانشجویان علوم تربیتی و علوم پایه تفاوت معنا داری وجود دارد؟
  • آیا بین سلامت روانی دانشجویان پسر مراکز دانشکده های علوم تربیتی و علوم پایه تفاوت معناداری وجود دارد؟
  • آیا بین سلامت روانی دانشجویان دختر مراکز دانشکده های علوم تربیتی و علوم پایة دانشگاه تفاوت معناداری وجود دارد؟
  • آیا بین سلامت روانی دختران با سلامت روانی پسران دو دانشکده تفاوت معناداری وجود دارد؟

 

 

تعداد صفحات 88 word

 

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اوّل:

  • مقدمه ....................................................................................................... 2
  • بیان مسئله ............................................................................................. 10
  • سوالهای پژوهشی ................................................................................. 13
  • اهداف پژوهش ...................................................................................... 13
  • اهمیت و ضرورت پژوهش ................................................................... 14
  • متغیرها و تعاریف مفهومی‌و عملیاتی آنها ............................................. 15
  • خلاصه مباحث مطرح شده .................................................................... 17

فصل دوم:

  • پیشینه تحقیق ........................................................................................ 18
  • تاریخچه بهداشت روانی ........................................................................ 19

10- تعریف سلامت روانی و نظریه های شناختی ارائه شده ..................... 44

11-هدف اصلی بهداشت روانی و دیدگاههای روان تحلیلگری و انسانگری در مورد بهداشت روانی 44

الگوی شخصیت سالم از دیدگاه رفتارگرایی................................................ 52

11-الگوی شخصیت سالم از دیدگاه پرلز.................................................... 53

نظریه عقلانی هیجانی الیس ......................................................................... 55

12-دیدگاه اریسکون در مورد مشخصات افراد سالم................................. 57

انسانها دارای شخصیت سالم از نظر الکساندر........................................... 58

13-دیدگاه انجمن ملی بهداشت جهان درباره افراد دارای سلامت

ذهنی و روانی ............................................................................................. 59

14-دیدگاه های نظری دربارة سلامت روانی ............................................. 60

الف ـ نظریه سیستم ها ............................................................................. 60

ب ـ ودیکود اکولوژیکی ............................................................................ 62

ج ـ مفهوم تعادل حیاتی ............................................................................ 65

فصل سوم:‌

روش تحقیق ................................................................................................ 68

طرح تحقیق .................................................................................................. 69

انتخاب نمونه یا نمونه گیری ....................................................................... 70

جامعه آماری .............................................................................................. 70

تعداد نمونه .................................................................................................. 71

روش نمونه گیری ....................................................................................... 71

معرفی ابزار پژوهش و پایایی آنها .............................................................. 71

روش جمع آماری اطلاعات ......................................................................... 72

روش آماری ............................................................................................... 73

فصل چهارم:‌

تجزیه و تحلیل آماری ................................................................................. 74

فصل پنجم:

بحث و نتیجه گیری ..................................................................................... 88

پیوستها

منابع


خرید و دانلود مقایسه سلامت روانی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی با دانشجویان دانشکده علوم پایه

دانلود پروژه اصول امنیت برنامه های وب

فرمت :doc

تعداد صفحات :125

اصول امنیت برنامه های وب ( بخش اول ) اینترنت و به دنبال آن وب ، دنیای نرم افزار را دستخوش تحولات فراوانی نموده است . ظهور نسل جدیدی از برنامه های کامپیوتری موسوم به "برنامه های وب " از جمله این تحولات عظیم است . پس از ارائه سرویس وب در سال 1991، وب سایت های متعددی ایجاد گردید . اینگونه سایت ها به منظور ارائه اطلاعات به مخاطبان خود از صفحات وب ایستا استفاده می کردند . در چنین وب سایت هائی ، امکان تعامل کاربر با برنامه وجود نداشت . با توجه به این که رویکرد فوق با ماهیت و یا روح نرم افزار چندان سازگار نمی باشد ، تلاش های گسترده ای در جهت ایجاد محتویات پویا انجام و متعاقب آن ، فن آوری های متعددی ایجاد گردید . به عنوان نمونه ، با پیاده سازی فن آوری CGI ( برگرفته از Common Gateway Interface ) ، امکان استفاده از برنامه های خارجی به منظور تولید محتویات پویا فراهم گردید . بدین ترتیب ، کاربران قادر به درج اطلاعات و ارسال آنها برای یک برنامه خارجی و یا اسکریپت سمت سرویس دهنده شدند . برنامه موجود در سمت سرویس دهنده پس از دریافت اطلاعات و انجام پردازش های تعریف شده ، نتایج را تولید و آنها را برای کاربر ارسال می نمود . رویکرد فوق ،‌ به عنوان نقطه عطفی در برنامه های وب تلقی می گردد چراکه برای اولین مرتبه امکان تولید محتویات پویا در وب سایت ها فراهم گردید . از آن زمان تاکنون فن آوری های متعددی به منظور تولید برنامه های وب ایجاد شده است . PHP و ASP.NET نمونه هائی در این زمینه می باشند . صرفنظر از این که از کدام فن آوری به منظور ایجاد برنامه های وب استفاده می گردد ، ایمن سازی آنان از جمله اهداف مشترک تمامی پیاده کنندگان است . امنیت برنامه های‌ وب و برداشت های اولیه زمانی که در رابطه با امنیت برنامه های وب سخن به میان می آید ، تهاجم علیه یک سایت ،‌ سرقت کارت های اعتباری ، بمباران وب سایت ها در جهت مستاصل کردن آنان به منظور ارائه خدمات و سرویس های تعریف شده ، ویروس ها ، تروجان ها ، کرم ها و ... در ذهن تداعی می گردد . صرفنظر از نوع برداشت ما در رابطه با موارد فوق ،‌ می بایست بپذیریم که تهدیدات امنیتی متعددی متوجه برنامه های وب با توجه به ماهیت آنان می باشد . سازمان ها و یا موسساتی که از اینگونه برنامه ها استفاده می نمایند و یا در صدد طراحی و پیاده سازی آنان می باشند ، می بایست به این نکته مهم توجه نمایند که ایمن سازی یک برنامه وب ، محدود به بکارگیری یک فن آوری خاص نبوده و فرآیندی است مستمر که عوامل انسانی و غیرانسانی متعددی می توانند بر روی آن تاثیرگذار باشند . امنیت برنامه های وب را می بایست با توجه به نوع معماری و رفتار آنان بررسی نمود . برداشت های غیرواقعی از امنیت برنامه های وب متاسفانه به دلیل عدم شناخت لازم در خصوص ماهیت برنامه های وب از یک طرف و از سوی دیگر عدم آشنائی لازم با مفاهیم امنیت ،‌ شاهد برداشت های نادرست در خصوص امنیت برنامه های وب می باشیم . اجازه دهید به چند نمونه در این خصوص اشاره نمائیم : • ما ایمن هستیم چون از یک فایروال استفاده می نمائیم . این تصور کاملا" اشتباه است و به نوع تهدید بستگی خواهد داشت . مثلا" یک فایروال قادر به تشخیص داده ورودی مخرب جهت ارسال به یک برنامه وب نمی باشد . فایروال ها دارای عملکردی قابل قبول در رابطه با اعمال محدودیت بر روی پورت ها می باشند و برخی از آنان می توانند همزمان با بررسی اطلاعات مبادله شده ،‌ امکانات برجسته حفاظتی را ارائه نمایند . فایروال ها جزء لاینفک در یک فریمورک امنیتی می باشند ولی نمی توان آنان را به عنوان یک راهکار جامع به منظور ایجاد و برپائی یک محیط ایمن در نظر گرفت . • ما ایمن هستیم چون از SSL ( برگرفته ازSecure Sokets Layer ) استفاده می نمائیم . SSL برای رمزنگاری ترافیک موجود بر روی شبکه یک گزینه ایده آل است ولی قادر به بررسی داده ورودی یک برنامه نمی باشد . • ما ایمن هستیم چون از سیستم عاملی استفاده می نمائیم که نسبت به سایر سیستم های عامل دارای امنیت


خرید و دانلود دانلود پروژه اصول امنیت برنامه های وب

کنترل موجودی دکتر حسن حاله

جزوه کامل کنترل موجودی 1 همراه با مثال و سوالات کنکور راهیان ارشد


خرید و دانلود کنترل موجودی دکتر حسن حاله

تحقیق در مورد کتاب کافی

عنوان تحقیق: تحقیق در مورد کتاب کافی

قالب بندی: word

تعداد صفحات: 22

شرح مختصر:

عالمان وارسته ای که با فدا کردن تمام هستی خویش و به جان خریدن مشقات فراوان دنیوی درخت اسلام و ولایت را زنده و پایدار و پرچم تشیع را در اهتزاز نگه داشته وآنرا به دست ما رسانده اند.

هیچ دلیلی هم برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عالمان نباشد قاعده معروف «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» ما را برآن می دارد که تفحصی هرچند کوتاه در زندگی این دانشمندان گرانبها داشته و با آثار و خدمات ایشان آشنا شویم.

در بین علمای بزرگوار شیعه، نام مرحوم ثقه الاسلام شیخ محمدبن یعقوب کلینی آوازه و شهرت و اعتبار خاصی دارد؛ مرد بزرگی که با زحمات فراوان خود گنجینه بسیار ارزشمندی به نام کتاب کافی را جمع آوری کرد و آنرا دراختیار دوستان اهل معرفت و تشنه ی ولایت اهل بیت علیهم السلام قرار داد.

فهرست مطالب:

چکیده و واژگان کلیدی........................... 4

مقدمه.......................................... 5

فصل اول معرفی نویسنده.......................... 6

شیخ کلینی کیست؟................................ 7

سفرهای علمی.................................... 8

هجرت به کوفه................................... 9

هجرت به بغداد.................................. 10

مقام علمی ..................................... 10

کلینی درنگاه اندیشمندان........................ 11

اساتید......................................... 12

شاگردان........................................ 13

آثار و تالیفات................................. 13

وفات........................................... 14

فصل دوم: معرفی کتاب............................ 15

موضوع.......................................... 16

ارزش و اعتبار.................................. 16

سخنان علماء.................................... 17

ویژگیهای کتاب.................................. 18

1-زمان نگارش................................. 18

2-چینش قابل تحسین............................ 18

3-مستند بودن روایات.......................... 19

4-ترتیب اعتبار روایات........................ 19

5-جامعیت معارف............................... 19

انگیزه......................................... 19

شرح های که برکتاب کافی نوشته شده است........... 21

حواشی کتاب..................................... 21

ترجمه های فارسی................................ 21

تحقیق.......................................... 22

کلام آخر........................................ 22

فهرست منابع.................................... 23


خرید و دانلود تحقیق در مورد کتاب کافی

پنجم و ششم دبستان - جدول تبدیل واحدهای اندازه گیری

 

 

این جدول برای اولین بار توسط سایت ریاضی آزمون ارائه می گردد

تبدیل واحدهای طول به یکدیگر

تبدیل واحدهای حجم به یکدیگر

تبدیگر واحدهای مساحت به یکدیگر

تبدیل واحدهای جرم به یکدیگر

 

جدول مذکور را به کتاب ریاضی اضافه نمایید


خرید و دانلود پنجم و ششم دبستان - جدول تبدیل واحدهای اندازه گیری