مجموعه ای از 100 پروزه کامل برنامه نویسی #c برای دروس دانشگاهی پیشرفته 2 - مباحث ویژه و پروژه
عنوان مقاله: راهکارهای توسعه تعامل بیمه و بازار سرمایه
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 43
شرح مختصر:
صنعت بیمه و بازار سرمایه دو نهاد اصلی و اساسی اقتصاد هستند. روند جهانی موجود بین این دو نشان از یک همگرایی و تعامل بالاست. هم صنعت بیمه نیازمند بازار سرمایه است و هم بازار سرمایه نیازمند صنعت بیمه و از سوی دیگر اقتصاد ملی نیازمند این دو و تعامل بیشتر بین این دو است. بازار سرمایه محل داد و ستد سرمایهها و بازار بیمه محل داد و ستد اطمنیان است. عنصر اطمینان، از مهمترین و اساسی ترین ارکان بازار سرمایه است که صنعت بیمه میتواند به راحتی آن را برای فعالان این بازار فراهم نماید. صنعت بیمه نیز به منظور انجام سرمایهگذاری برای تامین تعهدات خود نسبت به بیمهگذاران نیازمند بازار سرمایه است. علاوه بر این بازارهای سرمایه جهانی امروزه شاهد ابزارها و نوآوریهای مشترک بازار سرمایه و صنعت بیمه است که بیش از پیش تعامل و همگرایی انها را باعث شده است.
این مقاله کوشیده است راههای گسترش تعامل بین بیمه و بازار سرمایه که میتوانند باعث رشد و توسعه صنعت بیمه و بازار سرمایه شوند و از این رهگذر به رشد و توسعه اقتصاد ملی کمک نمایند را مورد بررسی قرار دهد. این مطالعه سه نحوه تعامل اساسی در ارتباط صنعت بیمه و بازار سرمایه را مورد توجه قرار میدهد. نخستین و اولین مهم به سرمایهگذاری شرکتهای بیمه و نیاز دوسویه صنعت بیمه و بازار سرمایه به یکدیگر مربوط میشود. شرکتهای بیمه برای تامین تعهدات خود در مقابل بیمهگذارانشان، ناگزیز از سرمایهگذاری وجوه بیمهای هستند و از این رو نیازمند یک بازار سرمایه پیشرفته اند و بازار سرمایه نیز برای توسعه، نیازمند حجم قابل توجهی از پس اندازهایی است که به صورت وجوه بیمهای در اختیار شرکتهای بیمه قرار دارد. دومین راه ارتباطی که توسعه آن توسعه دوجانبه بیمه و بازار سرمایه را به دنبال خواهد داشت، بیمههای اعتباری است. به طور خاص بیمههای اعتباری اوراق بهادار به بازار سرمایه مربوط است و میتواند مشکلات اعتباری بسیاری از بنگاههای تازه تاسیس و کوچک را حل نماید. مشکلی که هم اکنون گریبان گیر بسیاری از شرکتهای کوچک و تازه تاسیس است و باتوسعه بیشتر بازار سرمایه حادتر نیز خواهد شد و رفع آن یک ضرورت اساسی برای توسعه پایدار بازار سرمایه است که میتواند توسط بیمههای اعتبار اوراق بهادار انجام شود. راهکار سوم توسعهی تعامل، نوآوریهای مشترک جدیدی است که در سالهای اخیر، توسط فعالان صنعت بیمه و بازار سرمایه به کار گرفته شده است. این نواوری با نام کلی اوراق بهادار بیمهای قابلیتها و مزایای بسیاری دارد که استفاده از آنها میتواند توسعه و رشد صنعت بیمه و بازار سرمایه را به دنبال داشته باشد.
به منظور بهرهمندی از یک تعامل بهینه بین بازار سرمایه و صنعت بیمه، تشکیل یک شرکت تخصصی که متصدی ساماندهی سرمایهگذاریها و انتشار اوراق بهادار بیمهای باشد ضروری است. این شرکت باید متشکل از متولیان و فعالان بازار سرمایه و صنعت بیمه باشد تا شرکت علاوه بر انجام تخصصی سرمایهگذاری وجوه بیمهای در بازار سرمایه و انجام امور مربوط به خلق اوراق بهادار، بتواند با توجه به دسترسی به هر دو طرف، مشکلات و بخصوص موانع ساختاری و قانونی را با رایزنی با مسئولین امر مرتفع نماید. بعلاوه ضرورت دیگری که از مطالب ارائه شده بدست میآید، به توسعهی تخصصهای مرتبط مربوط است. باید متخصصینی تربیت شوند که با فضای صنعت بیمه و بازار سرمایه آشنا باشند و نیازها و ضرورتهای آن دو را بشناسند و از سوی دیگر توان فنی و اجرایی و علمی لازم برای تحلیل و طراحی ابزارها و بیمه نامههای مناسب را داشته باشند. این ضرورت، ضرورت توسعه آموزشهای میان رشتهای در فضای بازار سرمایه و صنعت بیمه را توجیه میکند. لازم است علاوه بر اطلاع رسانی و آموزش همگانی در این خصوص، که به منظور آشنایی عموم مردم و سرمایهگذاران و بیمهگذاران انجام میشود، افرادی به صورت تخصصی آموزش های لازم را ببینند و توانمندی تولید و طراحی ابزارها و بیمهنامههای مورد اشاره را داشته باشند.
همچنین به منظور تقویت و بسط ایدهی ارائه شده در توسعه تعامل بین بازار سرمایه و صنعت بیمه، ده پیشنهاد موضوعی برای تحقیقات و مطالعات بیشتر ارائه شدهاست. که پرداختن به آنها می تواند فضای روشنتری را برای تعامل دو صنعت تبیین نماید.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
مطالعات انجام شده
صنعت بیمه یک سرمایهگذار نهادی در بازار سرمایه
بیمهی اعتبار اوراق بهادار مهمترین محصول بیمهای برای بازار سرمایه
اوراق بهادار بیمهای: نوآوری مشترک بازار سرمایه و صنعت بیمه
جمع بندی و نیتجهگیری
منابع و ماخذ
یکی از مهمترین از ساختمانهای مهم درون شهری مدرسه است این قسمت در مورد فضاهای آموزشی در ایران بررسی می نماییم
که در دو سطح بوده است یکی سطح مقدمات شامل صرف و نحوه ادبیات فارسی علوم فقهی که در واقع این مقطع حکم مدرسه متوسطه را داشته است .دوم درس خارج : در بعضی از قسمتهای بنای مدرسه برای درس خارج یا درس تخصصی مکانی در نظر گرفته شده است درس خارج یا منحصر به مباحث مذهبی نبوده و درسهایی مثل ریاضیات موسیقی و .. ... نیز در آنجا تدریس می شده است . افراد مثل بوعلی زکریایرازیو صرها دانشمند بزرگ اسلامی از این مدارس بیرون آمده اند .
دانلود پایان نامه مدیریت آموزشی : بررسی خلاقیت دانش آموزان با نگرشهای فرزند پروری والدین
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
در رشته مدیریت آموزشی
( قابل ویرایش )
چکیده :
بررسی خلاقیت دانش آموزان با نگرشهای فرزند پروری والدین در مدارس مقطع راهنمائی پسرانه و دخترانه استعدادهای درخشان
هدف اساسی از انتخاب موضوع و انجام تحقیق در زمینه خلاقیت دانش آموزان و نگرشهای فرزند پروری والدین ، دستیابی به نتایجی است که احتمالا حاکی از ارتباط برخی از عوامل بین آنهاست . فرضیه اصلی تحقیق عبارت است از " بین نگرشهای فرزند پروری والدین و رشد خلاقیت دانش آموزان رابطه وجود دارد ". در فرضیه های فرعی ، بررسی رابطه خلاقیت با جنسیت ، پایه های تحصیلی ، متغییرهای دموگرافیک و... مد نظر بوده است . برای انجام پژوهش از روش توصیفی ( پیمایشی ) استفاده شده است. نوع نگرش فرزند پروری والدین به عنوان متغییر مستقل و میزان خلاقیت دانش آموزان به عنوان متغییر وابسته در نظر گرفته شده است . به منظور آزمون فرضیه های تحقیق ، اطلاعات مورد نیاز از طریق اجرای دو پرسشنامه به شرح زیر جمع آوری شده است.
1- آزمون زمینه یابی مداد کاغذی چند جوابی سنجش خلاقیت
2- پرسشنامه زمینه یابی ارزشیابی نگرش والدین
اجرای هر دو پرسشنامه به روش سرشماری انجام گرفته است . جامعه و نمونه آماری را 209 نفر پسر و 218 دختر ( جمعا 427 نفر ) و والدین آنها تشکیل داده است. تجزیه و تحلیل نتایج و داده ها با استفاده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی مثل فراوانی ، میانگین ، ضریب همبستگی پیرسون ، انحراف معیار ، آزمونt ، تحلیل واریانس و... به وسیله بسته نرم افزار آماری SPSS13 صورت گرفته است . نتایج تحقیق حاکی است 6/11 % دانش آموزان خلاقیت بسیار زیاد ، 2/42 % خلاقیت زیاد ، 7/28 % خلاقیت کم و 5/17% خلاقیت بسیار کم از خود نشان دادند که 8/53% بالاتر از حد متوسط و 2/46% نیز پائین تر از حد متوسط می باشد . اکثریت والدین (5/92% ) نیز نگرش حد متوسطی به رشد خلاقیت فرزندان دارند. از نظر شیوه های فرزند پروری و میزان خلاقیت دانش آموزان رابطه آماری معنی داری بدست نیامده است (20% r= ) . یعنی والدین دیدگاههای تربیتی روشن و جهت داری که بتواند رشد قوه ابتکار و نوآوری کودکان را پشتیبانی و حمایت کند نداشته و در تربیت فرزندان گرایشات شدیدا محافظه کارانه ای دارند که احتمالا می تواند دلیلی بر تقدم و اهمیت موفقیت تحصیلی بر رشد خلاقیت باشد . ارتباط برخی از عوامل تشکیل دهنده خلاقیت با نگرشهای والدین ، جنسیت دانش آموزان ، تحصیلات و شغل والدین ، وضیت رفاهی خانواده ها و...که مربوط به فرضیه های فرعی تحقیق می باشد قابل توجه است . توزیع فراوانی میزان خلاقیت دانش آموزان نیز به ترتیب برای بسیارکم ، کم ، زیاد و بسیار زیاد 5/17 % ، 7/28% ، 2/42% و 6/16% می باشد. تفاوت معنی داری از نظر میزان خلاقیت دربین پایه های مختلف تحصیلی مشاهده نگردید. در مقام مقایسه ، میزان خلاقیت کلی و عوامل چهارگانه خلاقیت (بسط ، سیالی، ابتکار و انعطاف پذیری ) دردختران بیشتر از پسران است . در مورد متغیرهای دموگرافیک ، نتایج حاکی است : 1- خلاقیت سیالی فرزندان خانواده های مرفه کمتر است. 2 – اکثریت پدران (5/61% ) و مادران (9/47%) دانش آموزان دارای تحصیلات عالی لیسانس و بالاتر هستند. شغل اغلب مادران را خانه داری (46% ) و معلمی ( 3/25% ) و شغل اغلب پدران را کارمندی(3/38%) و آزاد( 27%) تشکیل می دهد . بنابراین نتایج آزمون ، فرضیه اصلی و فرضیه فرعی 2 تحقیق را تائید نمی کند اما فرضیه های فرعی1 و3 و 4 مورد تائید هستند .
واژه های کلیدی : خلاقیت ( سیالی ، ابتکار ، انعطاف پذیری ، بسط ) ، سبکهای فرزند پروری ( سلطه گری ، وابستگی شدید ، سهل انگاری ) نگرش ، استعدادهای درخشان
فرمت: doc
زبان : فارسی
حجم : 2 مگابایت
شیخ صفی الدین اردبیلی جد شاهان صفوی است پس از درگذشت شیخ درسال 735 ه.ق، بنابه وصیت خودایشان در همان جا دفن شد و درهمان سال پسرش، شیخ صدرالدین موسی، آرامگاهی برای وی ساخت و...