تاثیر توسعه منابع انسانی بر مدیریت کیفیت شرکت چینی پردیس

عنوان پایان نامه: تاثیر توسعه منابع انسانی بر مدیریت کیفیت شرکت چینی پردیس

پروژه تحقیقاتی کارشناسی رشته مدیریت-گرایش صنعتی

(همراه با پرسشنامه و کار آماری)

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 152

شرح مختصر:

هدف این تحقیق بررسی تاثیر توسعه منابع انسانی بر مدیریت کیفیت کارکنان شرکت چینی پردیس .. می باشد.

روش این پژوهش، روش پیمایشی با استفاده از پرسشنامه است. در این پژوهش جامعه ی آماری، کارکنان شرکت چینی پردیس با حدود 200 نفر کارمند می باشد ، که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده و بهره گیری از جدول مورگان 127 نفر برای انجام تحقیق به صورت تصادفی انتخاب شده­اند.

در این پژوهش از یک پرسشنامه استاندارد از کتاب پژوهشنامه مدیریت جلد 9 که دارای 20 سوال می باشد ، استفاده کرده ایم که مورد تأیید مشاور آماری پژوهش نیز قرار گرفته است. همچنین در این پژوهش ضمن ارائه جداول و نمودارها در آمار استنباطی از ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده کرده­ایم که ضمن تعیین وجود یا عدم رابطه بین متغیرها، شدت رابطه را نیز نشان می­دهد.

تجزیه و تحلیل داده ها با کمک آمار توصیفی و تحلیل واریانس انجام شد. روش تحلیل آماری در این پژوهش شامل ضریب همبستگی که تمام آن توسط نرم افزار SPSS صورت پذیرفته است.

فهرست مطالب

چکیده‌ج

فصل اول: طرح تحقیق

-1-1مقدمه:2

-2-1تعریف موضوع تحقیق.. 2

1-3- اهداف تحقیق:4

1-3-1-هدف کلی:4

1-3-2-اهداف جزئی:4

-4-1اهمیت وضرورت موضوع:4

1-5- فرضیات تحقیق.. 5

1-6- متغیر های تحقیق.. 5

1-6-1- متغیر مستقل.. 5

1-6-2- متغیر وابسته. 6

1-7- محدودیتهای پژوهش.... 6

1-8- روش تحقیق.. 6

1-9- جامعه ی آماری و حجم نمونه. 6

1-10- ابزار جمع آوری اطلاعات... 6

1-11- روشهای تجزیه و تحلیل آماری... 6

1-12- قلمرو تحقیق.. 7

1-12-1- قلمرو موضوعی.. 7

1-12-2- قلمرو مکانی.. 7

1-12-3- قلمرو زمانی.. 7

-13-1تعریف مفاهیم و اصطلاحات:7

 فصل دوم: ادبیات تحقیق

-1-2مقدمه:9

-2-2مفهوم مدیریت کیفیت:9

-1-2-2رضایتمندی مشتری:12

-2-2-2تعهد و رهبری مدیریت ارشد:12

-3-2-2برنامه های ارتقاء شایستگی های کارکنان:12

-4-2-2مشارکت کارکنان.. 13

-5-2-2توانمندسازی کارکنان.. 13

-6-2-2کار گروهی.. 14

-7-2-2آموزش وتوسعه منابع انسانی.. 14

-8-2-2مشتری مداری:14

-3-2اصول مدیریت کیفیت:15

-4-2فعالیتهای مدیریت کیفیت:19

2-5- مبانی مدیریت کیفیت:20

-6-2مفهوم برنامه ریزی منابع انسانی:20

2-7- متغیرهای داخلی یا سازمانی اثرگذار بر کارکرد برنامه ریزی منابع انسانی:22

2-8- متغیرهای خارجی اثرگذار بر کارکرد برنامه ریزی منابع انسانی:23

2-9-رویکردهای برنامه ریزی منابع انسانی:25

2-10- پیش بینی موجودی منابع انسانی:25

2-11- پیش بینی عرضه درونی منابع انسانی:25

2-12-پیش بینی عرضه ب یرونی نیروی کار:25

2-13- الزامات اثربخشی برنامه ریزی منابع انسانی:28

2-14- مدیریت منابع انسانى و عملکرد مدیر پرسنل:31

2-15- اهداف مدیریت منابع انسانى:31

2-16- سطوح تجزیه و تحلیل در توسعه ی منابع انسانی:32

2- 17- مدلهای توسعه منابع انسانی:33

2-17-1- مدلهای عقلایی توسعه ی منابع انسانی:33

2-17-2- مدلهای طبیعی توسعه ی منابع انسانی:34

2-17-3- توسعه ی منابع انسانی براساس نقاط مرجع استراتژیک:34

2-17-4- رویکرد باز و بسته به توسعه ی منابع انسانی:35

2-17-5- توسعه ی منابع انسانی مشتق شده از نیاز:36

2-17-6- توسعه ی منابع انسانی مشتق شده ازفرصت:37

2-17-7- توسعه ی منابع انسانی مشتق شده از قابلیتها:37

2-17-8- مدل I-A توسعه ی منابع انسانی :. 37

2-18- هویت بخشی.. 38

2-19- هم آهنگ سازی... 38

2-20- موفقیت.... 38

2-21- انطباق.. 39

2-22- وظایف مدیریت منابع انسانى در مدیریت کیفیت:39

2-22-1- برنامه ریزى نیروى انسانى، کارمندیابى و گزینش:40

2-22-2- آموزش و توسعه نیروى انسانى.. 40

2-22-3- نظام جبران خدمات و انگیزه. 41

2-22-4- نظام ارزیابى عملکرد. 41

2-22-5- پرورش زندگى شغلى.. 41

2-22-6- ایمنى و سلامتى روانى و جسمى.. 42

2-22-7- بهبود ارتباطات منابع انسانى.. 42

2-22-8- تحقیقات منابع انسانى.. 42

2-23- اهمیت دانش مدیریت منابع انسانى بر مدیریت کیفیت:43

2-24- عوامل محیطى مؤثر بر مدیریت منابع انسانى:44

2-24-1- عوامل محیطى برون سازمانى.. 44

2-24-2- عوامل محیطى درون سازمانى.. 47

2-25- مدل مدیریت کیفیت :49

2-26- مفاهیم بنیادی:50

2-27- تعالی چیست ؟. 51

2-28- جوایز کیفیت و مدیریت کیفیت جامع.. 51

2-29- تعالی سازمانی چیست ؟. 52

2-30- لازمه حرکت در مسیر تعالی و سرآمدی... 52

2-31- ارزش ها و مفاهیم بنیادی:53

2-32- اصول پایه کیفیت:54

2-33- روشهای خود ارزیابی در مدل مدیریت کیفیت:55

2-34- ماموریت مدیریت کیفیت چیست؟. 56

2-35- اثر بخشی آموزش کارکنان سازمان به عنوان یک ضرورت اساسی.. 57

2-36- آموزش ضمن خدمت.... 58

2-37- دلایل نیاز به آموزش کارکنان.. 59

2-38- مقاصد آموزش ضمن خدمت.... 59

2-39- مشارکت کارکنان در سازمان در بهبود کیفیت محصول.. 61

2-40-پیش شرطهای لازم برای مشارکت کارکنان.. 61

2-41- فوائد مشارکت کارکنان.. 62

2-42- گروههای مشارکت کارکنان و تیمهای کاری... 63

2-43- انواع تیم های کاری... 63

2-44- اخلاق کارکنان و سنجش اخلاق در بین آنان.. 64

2-45- ضرورت اخلاق اداری :64

2-46-اصول اخلاق اداری :64

2-47- عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در سازمان.. 65

2-48- اهمیت و ضرورت بحث های اخلاقی:66

2-49- اهمیت اخلاق در روایات اسلامی.. 68

2-50- معانی و کاربردهای اخلاق.. 68

2-51- فاکتورهای سطح میانی اثر گذار بر رفتار اخلاقی.. 71

2-52- فاکتورهای سطح خرد اثر گذار بر رفتار اخلاقی.. 72

2-53- نظام تشویق و پاداش.... 73

2-54- خلاقیت و ابتکار برای تشویق کارکنان.. 74

2-55- ویژگی‌های مدیریت تقدیر سازمانی.. 75

2-56- نارسایی‌های شیوه‌های قدردانی مرسوم. 76

2-57- معیارهای شیوه‌های نوین قدردانی.. 78

2-58- نگرش اسلامی نسبت به جایگاه مدیریتی و ارزشی و تربیتی تشویق و تنبیه. 79

2-59- مزایای مدیریت تقدیر بر مدیریت تنبیه. 81

2-60-پیشینه پژوهش.... 83

2-60-1-تحقیقات داخلی:83

2-60-2-تحقیقات خارجی:83

 فصل سوم: روش تحقیق

3-1 مقدمه. 86

3-2 انواع روش تحقیق.. 86

3-3 جامعه ی آماری و حجم نمونه. 86

3-4 ابزار جمع آوری اطلاعات... 87

3-5 سنجش روایی (اعتماد) و پایایی (اعتبار) شاخصها87

3-6 روشهای تجزیه و تحلیل آماری... 88

فصل چهارم تجزیه و تحلیل اطلاعات

4-1- مقدمه. 91

4-2- توصیف داده ها91

4-2-1- سن:92

4-2-2- تحصیلات:93

4-2-3- سابقه کار:94

4-3- فرضیه های پژوهش و تحلیل داده ها95

4-4- نتایج توصیفی:96

4-5- ارزیابی سطح توانمند سازی کارکنان توسط شرکت.... 116

4-6- سطح ارزیابی عملکرد کارکنان توسط شرکت.... 117

4-7- ارزیابی سطح ارتباطات سازمان.. 118

4-8- ارزیابی سطح تمرکز بر مشتری... 119

4-9- ارزیابی سطح توجه شرکت به مدیریت کیفیت.... 120

4-10- نتایج استنباطی.. 121

 فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

1-5 خلاصه موضوع و روش ها124

2-5 یافته های تحقیق.. 124

3-5 پیشنهادهای کاربردی... 125

4-5 پیشنهادهایی جهت تحقیقات آتی.. 125

ضمائم.. 126

پرسشنامه. 126

جداول Spss: خروجی برنامه. 127

منابع و مآخذ:134

الف) منابع فارسی.. 134

ب) منابع لاتین.. 135

 فهرست اشکال

شکل 2-1- مدل عقلایی توسعه منابع انسانی.. 33

شکل 2-2- مدل طبیعی توسعه منابع انسانی.. 34

شکل 2-3- رویکرد های مختلف به توسعه منابع انسانی.. 36

 فهرست جداول

جدول 2-1: استراتژی های منابع انسانی.. 35

جدول4-1: توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه بر حسب جنسیت... 91

جدول4-2: توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه بر حسب سن.. 92

جدول4-3: توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه بر حسب تحصیلات.. 93

جدول4-4: توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه بر حسب سابقه کار. 94

جدول 4-5 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 1. 96

جدول 4-6 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 2. 97

جدول 4-7 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 3. 98

جدول 4-8 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 4. 99

جدول 4-9 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 5. 100

جدول 4-10 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 6. 101

جدول 4-11 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 7. 102

جدول 4-12 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 8. 103

جدول 4-13 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 9. 104

جدول 4-14 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 10. 105

جدول 4-15 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 11. 106

جدول 4-16 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 12. 107

جدول 4-17 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 13. 108

جدول 4-18 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 14. 109

جدول 4-19 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 15. 110

جدول 4-20 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 16. 111

جدول 4-21 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 17. 112

جدول 4-22 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه18. 113

جدول 4-23 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 19. 114

جدول 4-24 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 20. 115

جدول4-25: ارزیابی سطح توانمندسازی کارکنان توسط شرکت... 116

جدول4-26: سطح ارزیابی عملکرد کارکنان توسط شرکت... 117

جدول4-27: ارزیابی سطح ارتباطات سازمانی.. 118

جدول4-28: ارزیابی سطح تمرکز بر مشتری.. 119

جدول4-29: ارزیابی سطح توجه شرکت به مدیریت کیفیت... 120

جدول4-31: خلاصه داده های ضریب همبستگی اسپیرمن برای فرضیه اول پژوهش... 121

جدول4-32: خلاصه داده های ضریب همبستگی اسپیرمن برای فرضیه دوم پژوهش... 121

جدول4-33: خلاصه داده های ضریب همبستگی اسپیرمن برای فرضیه سوم پژوهش... 122

 فهرست نمودارها

نمودار4-1: توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه بر حسب جنسیت... 91

نمودار4-2: توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه بر حسب سن.. 92

نمودار4-3: توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه بر حسب تحصیلات.. 93

نمودار4-4: توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه بر حسب سابقه کار. 94

نمودار 4-5 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 1. 96

نمودار 4-6 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 2. 97

نمودار 4-7 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 3. 98

نمودار 4-8 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 4. 99

نمودار 4-9 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 5. 100

نمودار 4-10 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 6. 101

نمودار 4-11 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 7. 102

نمودار4-12 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 8. 103

نمودار4-13 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 9. 104

نمودار 4-14 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 10. 105

نمودار 4-15 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 11. 106

نمودار 4-16 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 12. 107

نمودار 4-17 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 13. 108

نمودار 4-18 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 14. 109

نمودار 4-19 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 15. 110

نمودار 4-20 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 16. 111

نمودار 4-21 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 17. 112

نمودار 4-22 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 18. 113

نمودار 4-23 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 19. 114

نمودار 4-24 : ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 20. 115

نمودار4-25: ارزیابی سطح توانمندسازی کارکنان توسط شرکت... 116

نمودار4-26: سطح ارزیابی عملکرد کارکنان توسط شرکت... 117

نمودار4-27: ارزیابی سطح ارتباطات سازمانی.. 118

نمودار4-28: ارزیابی سطح تمرکز بر مشتری.. 119

نمودار4-29: ارزیابی سطح توجه شرکت به مدیریت کیفیت... 120


خرید و دانلود تاثیر توسعه منابع انسانی بر مدیریت کیفیت  شرکت چینی پردیس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.