پایان نامه ارشد بررسی تاثیر کیفیت ارتباطات و تفاهم با مشتری در بازاریابی رابطه مند بر روی گفته های شفاهی مثبت

چکیده:
با توجه به اهمیت قابل توجه گفته های شفاهی در بازاریابی ، مطالعه عوامل زمینه ساز و اجزای تشکیل دهنده آن
امری ضروری است.با در نظر گرفتن تنوع پذیری کم محصولات شوینده و توجه به این نکته که مشتریان راضی
مبلغان شرکت می باشند ، شرکت ها برای ایجاد رابطه ای بلند مدت و مثبت با مشتریان ترغیب شده اند.
این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی ، از نظر روش تحقیق و ماهیت از جمله تحقیقات علی و از شاخه میدانی
می باشد. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه جمع آوری شده است ، ضمنابرای تجزیه و تحلیل داده ها از
تکنیک معادلات ساختاری و نرم افزار ایموس استفاده شده است.بدین منظور تعداد نمونه 246 برآورد شد که
برای اطمینان بیشتر 260 پرسشنامه میان مشتریان عمده فروش شرکت تاژ در استان مازندران توزیع گردید که در
پایان 250 پرسشنامه بازگشت داده شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
نتایج حاصل از تحقیق نشان داد رابطه معنی داری بین ابعاد کیفیت ارتباطات یعنی اعتماد ، رضایت و تعهد و گفته
های شفاهی وجود دارد ، همچنین وجود رابطه معنی دار بین ارزش های مشترک و تعهد مورد تایید قرار گرفت ،
اما وجود رابطه معنی دار بین ارزش های مشترک و اعتماد و همچنین رابطه معنی دار بین تفاهم با مشتری بر
روی گفته های شفاهی و اعتماد مورد پذیرش قرار نگرفت.
این پژوهش تنها به بررسی تاثیر کیفیت ارتباطات و تفاهم با مشتری می پردازد و از بررسی سایر متغیرهای که بر
گفته های شفاهی تاثیر دارند اما کانون توجه تحقیق نبوده اند چشم پوشی شده است.
در نهایت پیشنهاد می شود مدیران با اتخاذ برنامه هایی به شناسایی نقاط ضعف و قوت رقبای خود پرداخته، با
ایجاد روابطی مثبت و با کیفیت باعث شوند مشتریان، شرکت را به دیگر رقبا ترجیح داده و به مبلغان شرکت
تبدیل شوند.مدل استفاده شده در این تحقیق ترکیبی از چندین مدل متفاوت بوده و به بررسی همزمان تاثیر کیفیت
ارتباطات و تفاهم با مشتری بر روی گفته های شفاهی می پردازد
واژگان کلیدی:
تفاهم ، گفته های شفاهی، رضایت، اعتماد،ارزش های مشترک، تعهد، بازاریابی رابطه مند

 

تعداد 128 pdf

 

فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه ....................................................................................................................................................... 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 )بیان مسأله و سوال های تحقیق......................................................................................................... 4
2-1 ) اهمیت تحقیق ................................................................................................................................. 6
3-1 ) سابقه و ضرورت انجام تحقیق ....................................................................................................... 7
4-1 ) اهداف تحقیق ................................................................................................................................. 8
5-1 ) مدل تحقیق ..................................................................................................................................... 9
6-1 ) فرضیه ها ........................................................................................................................................ 9
7-1 ) کاربردهای متصور از تحقیق ........................................................................................................ 10
8-1 ) روش انجام تحقیق ....................................................................................................................... 11
9-1 ) نوع تحقیق ................................................................................................................................... 12
10-1 ) جامعه آماری و روش نمونه گیری ............................................................................................. 13
11-1 ) واژگان کلیدی تحقیق ................................................................................................................. 14
12-1 ) محدودیت های تحقیق .............................................................................................................. 16
ز
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
1-2 ) تعریف مفاهیم تحقیق .................................................................................................................. 18
1-1-2 ) متغیر وابسته: گفته های شفاهی ............................................................................................... 18
1-1-1-2 ) گفته های شفاهی مثبت ................................................................................................ 24
2-1-1-2 ) تبلیغات شفاهی ............................................................................................................ 26
3-1-1-2 ) اهمیت تبلیغات شفاهی ................................................................................................ 27
4-1-1-2 ) مدیریت تبلیغات شفاهی .............................................................................................. 32

CRM 2-1-2 ) مدیریت ارتباط با مشتری
1-2-1-2 ) مزایای مدیریت ارتباط با مشتری ................................................................................. 37
3-1-2 ) بازاریابی رابطه مند .................................................................................................................. 38
1-3-1-2 ) عناصر بازاریابی رابطه مند ............................................................................................ 41
2-3-1-2 ) عوامل بازاریابی رابطه مند............................................................................................. 44
3-3-1-2 ) مزایای استفاده از بازاریابی رابطه مند ........................................................................... 46
4-3-1-2 ) بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری ........................................................... 47
5-3-1-2 ) رویکردهای بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری ....................................... 49
6-3-1-2 ) نقش تکنولوژی در بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری ............................ 49
4-1-2 ) متغیرهای مستقل ...................................................................................................................... 51
1-4-1-2 ) تفاهم ............................................................................................................................ 51
1-1- ) تعاملات لذت بخش ............................................................................................ 53 4- 1-2
ح
2-1- ) ارتباط فردی ........................................................................................................ 53 4- 1-2
3-1- ) شرایط عاطفی کارکنان ......................................................................................... 54 4- 1-2
4-1- ) ارزیابی احساسات دیگران ................................................................................... 55 4- 1-2
5-1- ) تنظیم احساسات دیگران ...................................................................................... 55 4- 1-2
2-4-1-2 ) ارتباطات ....................................................................................................................... 56
1-2- ) کیفیت ارتباطات ................................................................................................... 57 4- 1-2
2-2- ) رضایت مشتری .................................................................................................... 58 4- 1-2
3-2- ) وفاداری مشتری ................................................................................................... 62 4- 1-2
4-2- ) اعتماد ................................................................................................................... 64 4- 1-2
1-4-2-4-1-2 ) اعتماد از دیدگاه تجاری .............................................................................. 65
3-4-1-2 ) تعهد ............................................................................................................................. 66
4-4-1-2 ) ارزش های مشترک ...................................................................................................... 67
5-1-2 ) مفهوم کالا ................................................................................................................................ 68
1-5-1-2 ) تمایز کالا ...................................................................................................................... 68
6-1-2 ) چارچوب نظری ...................................................................................................................... 69
فصل سوم : روش تحقیق
1-3 ) روش تحقیق ................................................................................................................................ 75
2-3 ) روش سنجش متغیرها .................................................................................................................. 75
3-3 ) روش جمع آوری اطلاعات ......................................................................................................... 76
ط
4-3 ) ابزار گردآوری اطلاعات ............................................................................................................... 77
5-3 ) جامعه آماری پژوهش .................................................................................................................. 77
6-3 ) نحوه تعیین حجم نمونه ............................................................................................................... 78
7-3 ) روایی ابزار تحقیق ........................................................................................................................ 79
8-3 ) پایایی ابزار تحقیق ........................................................................................................................ 80
فصل چهارم : یافته های تحقیق
1-4 ) آزمون مدل اندازه گیری و تایید عاملی ........................................................................................ 83
2-4 ) آزمون مدل ساختاری شاخص های نیکویی برازش ..................................................................... 87
3-4 ) خلاصه نتایج فرضیات ................................................................................................................. 91
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
1-5 ) نتایج حاصل از فرضیات .............................................................................................................. 93
2-5 ) پیشنهادات مبتنی بر نتایج تحقیق .................................................................................................. 96
ضمایم
منابع و مأخذ .......................................................................................................................................... 99
پرسش نامه .......................................................................................................................................... 110
چکیده انگلیسی ................................................................................................................................... 113

 

این پایان نامه به فرمت Pdf می باشد

برای دریافت فرمت ورد(word) با قیمت 30000 تومان

به hoopadrayaneh@gmail.com ایمیل بزنید

(درصورت خرید پی دی اف پایان نامه قیمت آن کم خواهد شد)


خرید و دانلود پایان نامه ارشد بررسی تاثیر کیفیت ارتباطات و تفاهم با مشتری در بازاریابی رابطه مند بر روی گفته های شفاهی مثبت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.