تحلیل راهبردی هزینه و مدیریت هزینه در زنجیرة عرضة ایران

عنوان تحقیق: تحلیل راهبردی هزینه و مدیریت هزینه در زنجیرة عرضة ایران

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 28

شرح مختصر:

آنچه امروزه در رابطه با مؤسسات تجاری ، انتفاعی و حتی غیرانتفاعی، بیش از هر چیز دیگری نمود پیدا کرده، توجه به هزینه‌های متعدد سازمان و یا به تعبیری دقیق‌تر، مدیریت هزینه است. زیرا در شرایط رقابتی امروز جهانی، سازمان‌های مختلف جهت حفظ بقا و توان رقابتی خود باید نسبت به مقایسه هزینه‌های‌شان با رقبای بالفعل و حتی بالقوه آگاهی داشته و فعالانه در میدان رقابت در بعد هزینه وارد عمل شوند. علی‌رغم اینکه هر سازمانی بر اساس نگرش‌های سنتی و دیرینه خود، به مدیریت هزینه با هدف حفظ هزینه در پایین‌ترین سطح ممکن و بررسی نحوة کاهش آن می‌پردازد، اما به اعتقاد بسیاری از اندیشمندان مدیریت از جمله پورتر، آنچه ضامن نیل به این مقصود در کوتاه‌مدت ( یعنی کاهش سطح هزینه‌ها ) و بلندمدت ( یعنی نیل به هزینه رقابتی ) می‌شود، چیزی نیست مگر تحلیل راهبردی هزینه.

تحلیل راهبردی در مدیریت هزینه، گامی است فراتر از بررسی صِرف وضعیت موجود؛ بلکه فرایندی است مستمر و مؤثر برای مقایسه هزینه‌های درونی سازمان با سایر رقبا. به بیانی دیگر، تحلیل راهبردی هزینه، بر ارزیابی مستمر وضعیت سازمان در ارتباط با سایر رقبا تأکید دارد.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

زنجیره ارزش

مفهوم اصلی بخش

فعالیت‌های اولیه

فعالیت‌های پشتیبانی

مدیریت هزینه

روش‌های اصلی مدیریت هزینه

مراحل تعیین قیمت هدف

نگرش ساپکو در مدیریت هزینه

طراحی مدل زنجیرة ارزش در ابعاد کلی صنعت

زنجیره تأمین و مدیریت آن

منابع


خرید و دانلود تحلیل راهبردی هزینه و مدیریت هزینه در زنجیرة عرضة ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.