تحقیق گسترش فرهنگ مطالعه و پژوهش در دانش آموزان

گسترش فرهنگ مطالعه و پژوهش در دانش آموزان در مهارت اساسی برای پایه ریزی زندگی علمی و اجتماعی , مطالعه و پژوهش است .فراگیری مهارت های پایه برای مطالعه و پژوهش در سال های نخست زندگی و بخصوص دورهتحصیلی سبب پویندگی بیشتر زندگی علمی و اجتماعی می شود.هم چنان که در فرهنگ نامه های نوین واژه دانش آموز عبارت است از :-1 محقق , یادگیرنده و مدرسه لو-2 فری که مطالعه می کند , مشاهده گر منظم و با توجهی خاص.کتابخانه مدرسه حتی الامکان توسط یک کتابدار حرفه ای , بهتر است اداره شود در غیر اینصورت اگر معلمی بر این کار گماشته می شود بهتر است. معلمی باشد که دوره هایی در روانشناسی تدریس و فراگیری و برنامه ریزی درسی را گذرانده و از مطالعات فشرده ای در رشته هایمختلف برخوردار بوده و معلومات عمومی وسیعی داشته باشد و به اشاعه علم و فرهنگ علاقمندبوده و در دوره های کوتاه مدت کتابداری یا کارآموزی در یک کتابخانه را سپری کرده و دورهفنی یعنی آشنایی با مجموعه , اصول انتخاب و تهیه و آماده سازی مواد و خدمات کتابخانه راکسب کرده و سپس اداره کتابخانه مدرسه عهده دار شده باشد.کتابدار بایستی مدام از تغییرات نظام آموزشی با اطلاع باشد و بکوشد برنامه های کتابخانه رابا آن هماهنگ سازد. در این صورت کتابخانه بعنوان یکی از پر ارزش ترین سازمان کمکآموزشی در پیشبرد هدفهای آموزش سهم عمده ای خواهد داشت , یک کتابدار در صورتی میتواند علاقه و محبت دانش آموزان را جلب کند و آنان از به مطالعه و استفاده از کتابخانه وشرکت در فعالیت های گروهی علاقمند سازد که به آنان صمیمانه عشق بورزد , مشکلات آنان رادرک کند و بردبار , مودب , مهربان , منضبط , هوشمند و اجتماعی باشد.از وظایف مهم کتابدار مدرسه , انتخاب کتاب , حفظ تعادل بین موضوعات و تازه نگهداشتن مجموعه کتابخانه است . کتابدار باید در هنگام انتخاب کتاب , هدفهای کتابخانه را در نظرگرفته و نسبت به تخصیص بودجه لازم جهت خرید کتاب اقدام نماید.


خرید و دانلود تحقیق گسترش فرهنگ مطالعه و پژوهش در دانش آموزان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.