عنوان مقاله: مطالعه نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و خط مشی بازرگانی دولت در این رابطه
(تاثیر سیاست های بازرگانی دولت نهم و دهم بر بازاریابی محصولات کشاورزی)
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 40
شرح مختصر:
امروزه کمتر کارشناسی است که به نقش دولت در هرنظام اقتصادی و به طور اخص در فعالیت های بازاریابی توزیع کالا، اعتقاد نداشته باشد. عواملی همچون قیمت گذاری ، بهداشت عمومی وفردی ، ایمنی مصرف کنندگان ، حفظ محیط زیست ، حمل ونقل وترافیک اهمیت وضرورت نظارت وکنترل دولت در امور بازاریابی را بیش از پیش نموده است، به طوری که حتی طرفداران اقتصاد بازار نیز به این ضرورت اذعان داشته اند، به عنوان نمونه ، بانک جهانی درراستای برنامه تعدیل اقتصادی ، دخالت دولت را پذیرفته واظهار می دارد: مداخله دولت به خودی خود نامطلوب نیست . برعکس اگر قرار است اقتصاد به کل ظرفیت بالقوه اش دست یابد ، نوعی مداخله دولت ضروری است. برای مثال ؛ حفظ نظم وامنیت ، تولید وعرضه کالاهای عمومی ، سرمایه گذاری در سرمایه انسانی ، ساختمان وتعمیر زیربنای اقتصادی وحفظ محیط زیست همه زمینه هائی هستند که مداخله دولت را می طلبد.
درحال حاضر حتی کشورهای دارای اقتصاد بازار نیز اصل فوق را پذیرفته وبا وضع قوانین متعدد وایجاد تشکیلات رسمی جهت نظارت برحسن اجرای قوانین مزبور براموربازرگانی (ازجمله توزیع کالا) نظارت وکنترل کامل اعمال می دارند.
این مقاله می کوشد تا به بررسی نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و خط مشی بازرگانی دولت در این رابطهبپردازد. به صورت موردی به نقش دولت نهم و دهم در فعالیت بازاریابی محصولات کشاورزی می پردازیم.
فهرست مطالب
چکیده. 3
کلیدواژه:3
مقدمه. 4
پیشینه تحقیق.. 4
سوال اصلی تحقیق.. 5
بیان مسئله. 5
مبانی نظری تحقیق.. 7
ابعاد گوناگون بازاریابی:8
تجاری سازی دولت:8
روش های تجاری سازی فناوری دولت:8
1- کی (زمان)9
2- کجا (مکان)9
3- بررسی مالکیت فکری.. 9
4- برای که (جنبه های مختلف بازار مورد نظر)10
5- چگونه (استراتژی بازاریابی)10
مراحل اصلی ایجاد و ارایه محصولات جدید پژوهشی:10
نوآوری چیست؟. 10
تجاری سازی و نوآوری دولت در امر بازاریابی:11
مطالعه میدانی: تاثیر سیاست های بازاریابی دولت نهم و دهم بر بازاریابی محصولات کشاورزی 13
اشاره:13
مفهوم بازار:13
مفهوم تنظیم بازار:14
حاشیه بازاریابی:14
عملیات بازاریابی:14
عوامل بازاریابی:15
ویژگیهای محصولات کشاورزی :15
1-فصلی بودن:15
2- فساد پذیری:16
3- حجم زیاد:16
خدمات بازاریابی محصولات کشاورزی:16
1- انبارداری؛16
2- حمل و نقل؛17
3- تبدیلات؛17
4- درجه بندی محصول؛17
5- بستهبندی؛17
6- استاندارد کردن؛17
7- اعتبارات؛18
ضرورت نظام بازاریابی کارا:18
نقش اطلاعات در نظام بازار یابی:19
مشکلات اطلاعاتی موجود در نظام بازاریابی:19
توسعه نظام اطلاعات بازار:20
دلایل نیاز به حمل و نقل:20
تکامل در وسایل حمل و نقل:20
مسایل مورد نظر در تبلیغات:22
سیستم توزیع محصول:23
1-سیار:23
تجارت بین الملل محصولات کشاورزی.. 27
نظریه های مهم در تجارت بین الملل. 27
بازاریابی محصولات کشاورزی.. 31
اطلاعات و نقش آن در سیستم بازاریابی :32
تقسیم بندی اطلاعات:32
اطلاعات خصوصی:33
تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات:33
بازاریابی محصولات کشاورزی.. 34
معایب درجه بندی:35
نتیجه گیری:39
منابع:39