بررسی شایستگی و مهارت های معلم کلاس های چند پایه و نقش آنان در تربیت اجتماعی دانش آموزان

در مقاله ی پیش رو سعی برآن شده که مهارت و شایستگی های لازم معلم به ویژهمعلم کلاس های چندپایه و نقش او در تربیت اجتماعی دانش آموزان مورد بررسی قرارگیرد . روش پژوهش ، روش توصیفی (کتابخانه ای )و مراجعه به کتاب ها، نشریات ومنابع اینترنتی بوده است . ملاک های مختلفی برای بررسی شایستگی معلمی معرفیشده که در این مقاله مهمترین ملاکی که برای بررسی شایستگی معلمی انتخاب شده،شیوه الگویی رفتار مناسب معلم با شاگردان به منظور ایجاد تغییرات مطلوب درشاگردان است. نتایج بررسی های به عمل آمده نشان داد که : با وجود امکان تربیت فرددر دوره های مختلف زندگی، اما ارزش و اهمیات آن در دوران کودکی با دوره هایدیگر زندگی قابل مقایسه نیست . با توجه به وجود ابعاد و جلوه های مختلاف تربیت،تربیت اجتماعی از جایگاه خاصی برخوردار می باشد، زیرا طبیعت خلقت انسان به گونهای است که به زندگی با دیگران گرایش دارد و تکامل شخصیت وی بسته به حضور ونقش آفرینی او در اجتماع است .در ادامه روشهای متنوعی از منظر نهج البلاغه ارائه میشود که راهگشای معلمان در راستای تربیت اجتماعی دانش آموزان می باشد .


خرید و دانلود بررسی شایستگی و مهارت های معلم کلاس های چند پایه و نقش آنان در تربیت اجتماعی دانش آموزان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.