بررسی و تحلیل راهکار های موثر در توسعه بازار یابی محصولات کشاورزی و شناسایی مسائل و مشکلات موجود در استان آذربایجان غربی

چکیده:

با توجه به آنکه بازاریابی باعث می شود که کشاورز در زمینه تولید ترغیب شود و محصولات خود را برای رقابت در بازار فروش بهتر بشناساند و با محصولات بازار پسند بهتر آشنا شود از اهمیت خاصی بر خوردار است. کشاورزی که در زمینه بازار یابی با اهمیت و فنون آن آشنا نباشد نخواهد توانست در زمینه فروش محصول خود موفق شود و ممکن است محصول خود را با قمیت ارزان تر به فروش برساند و سودی که در این زمینه نسیب آن خواهد شد بی بهره شوند. هدف اصلی این تحقیق بررسی و تحلیل راهکار های موثر در توسعه بازار یابی محصولات کشاورزی و شناسایی مسائل و مشکلات موجود در استان آذربایجان غربی می باشد.این تحقیق به روش توصیفی- پیمایشی انجام شده وداده های مورد نیاز از طریق پرسشنامه جمع آوری و تحلیل داده ها از طریق آماره رگرسیون درمحیط نرم افزار spss مورد بررسی قرار گرفته شد. نتایجی که از تحلیل رگرسیون بدست آمد حاکی از آن شد که بین متغییر های مستقل که شامل: راهکارهای بسته بندی،آموزشی، حمیات های دولت و تولیدی با متغییر وایسته توسعه بازاریابی محصولات کشاورزی بود از دیدگاه کشاورزان رابطه مستقیم و معنی داری دارد واین عوامل در کل 8/62 درصد از راهکارهای توسعه بازاریابی محصولات کشاورزی را تبیین نمودند.

کلمات کلیدی:

توسعه،بازاریابی، بازار، کشاورزی، مشکلات

 کلیه فصول در با تجزیه وتحلیل کامل

 


خرید و دانلود بررسی و تحلیل راهکار های موثر در توسعه بازار یابی محصولات کشاورزی و شناسایی مسائل و مشکلات موجود در استان آذربایجان غربی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.