دانلود پایان نامه خوشه بندی در شبکه های ویژه سیار با الگوریتم رقابت استعماری

دانلود پایان نامه خوشه بندی در شبکه های ویژه سیار با الگوریتم رقابت استعماری

 

پروژه پایانی کارشناسی ارشد کامپیوتر نرم افزار 

 

<<قابل ویرایش>>

 

شبکه­ های بی­سیم را بر مبنای معماریشان به دو دسته عمده شبکه­ های بر پایه زیرساخت و شبکه­ های (ویژه سیار) بدون زیرساخت تقسیم ­بندی می­کنند. در شبکه­ های بر پایه زیرساخت، پیکربندی شبکه از پیش طراحی شده است و ارائه خدمات نیز از طریق همین زیرساخت صورت می­گیرد، اما در شبکه­ های بدون زیرساخت، شبکه بصورت پویا و با همکاری تعداد دلخواهی از گره­های مستقل تشکیل می­شود و نیازی به یک کنترل­کننده مرکزی نیست.

در سال­های اخیر تحقیقات زیادی در شبکه­ های بی­سیم، بویژه شبکه ­های ویژه سیار صورت گرفته است. زیرا این شبکه­ ها کاربردهای فراوانی در موقعیت­های مختلفی همچون زمینه­های نظامی، عملیات جستجو و نجات در حوادث غیر­مترقبه و غیره دارند. هیچ زیربنای سیمی یا شبکه سلولی در شبکه­های ویژه سیار وجود ندارد. فرض بر این است که هر گره بی­سیم دارای یک آنتن گیرنده، فرستنده است. هر گره متحرک یک محدوده رادیویی دارد. گره v می­تواند سیگنالی از گره u دریافت کند، اگر در دامنه انتقال آن باشد. در غیر اینصورت ارتباط آنها از طریق چندگام با استفاده از گره­های میانی و بازپخش پیام­ها صورت می­گیرد. در نتیجه، هر گره در شبکه بی­سیم به عنوان یک مسیریاب عمل کرده و ارسال بسته­های داده به گره­های دیگر را انجام می­دهد. بعلاوه، هر گره دارای یک سیستم موقعیت­یاب جهانی (GPS) است، که با استفاده از آن اطلاعات مربوط به موقعیت خود را بدست می­آورد. اگر GPS در دسترس نباشد، فاصله بین گره­های همسایه می­تواند بر مبنای شدت و جهت سیگنال ورودی تخمین زده شود. مختصات نسبی گره­های همسایه بوسیله تبادل چنین اطلاعاتی بین گره­ها بدست آورده می­شود.

 

دانلود پایان نامه خوشه بندی در شبکه های ویژه سیار با الگوریتم رقابت استعماری

 

چکیده: 

در فصل دوم ابتدا شبکه­های بی­سیم را بطور مختصر معرفی نموده و سپس آنها را بر مبنای نوع شکل­گیری و معماریشان تقسیم­بندی خواهیم کرد. در ادامه بحث، شبکه­ های ویژه سیار را توضیح داده، ویژگی­ها و کاربرد­هایشان را بیان خواهیم نمود و الگوریتم­ های خوشه ­بندی در آنها را شرح خواهیم داد. 

در فصل سوم پیشینه تحقیق را بیان خواهیم کرد. 

در فصل چهارم مروری خواهیم داشت بر الگوریتم رقابت استعماری که پایه اصلی الگوریتم خوشه­ بندی پیشنهادی خواهد بود. 

در فصل پنجم الگوریتم پیشنهادی برای خوشه ­بندی ارائه می­شود. این الگوریتم خوشه­ بندی را با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری انجام می­دهد. 

از آنجا که برای پیاده­سازی الگوریتم و ارزیابی کارایی آن نیاز به شبیه­سازی داریم، در فصل پنجم ابتدا معیار­هایی که برای ارزیابی کارایی الگوریتم­ها در نظر گرفته می­شود آورده شده و سپس محیط شبیه­ ساز NS2 و چگونگی کار آن بیان خواهد شد. در انتهای این فصل نتایج شبیه­ سازی و ارزیابی آنها مورد بررسی قرار می­گیرد. 

در فصل ششم پایان­ نامه، نتیجه­ گیری ارائه شده است.

 

قابل ویرایش

فرمت : doc و PDF

زبان : فارسی

تعداد صفحه : 75

 

<< پس از ثبت ایمیل در محل مشخص شده پایین مطلب

و ادامه عملیات خرید لینک دانلود نمایش داده شده

و به ایمیل شما نیز ارسال می شود >> 


خرید و دانلود دانلود پایان نامه خوشه بندی در شبکه های ویژه سیار با الگوریتم رقابت استعماری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.