وضعیت محیط زیست و فضای سبز

عنوان مقاله: وضعیت محیط زیست و فضای سبز

قالب بندی: word

تعداد صفحات: 10

شرح مختصر:

جمعیت شهرنشین روزبروز به دلایل مختلف مهاجرتی افزایش پیدا می کند بنابراین محیط شهری دربرابر سیل عظیم جمعیت انسانی زانو خم کرده و برای پاسخ به نیازهای ساکنین درمانده خواهد ماند همین امر موجب شده که فشاری مضاعف برروی محیط زیست شهری وارد شده و مشکلات عدیده ای ازجمله ترافیک سنگین، آلودگی صوتی ،آلودگی هوا، عدم ارایه امکانات و تسهیلات مناسب برای شهروندان و...بوجود خواهد آورد. در واقع یکی از مهمترین اثرات شهر نشینی بر محیط زیست بحث مربوط به آلودگی های زیست محیطی میباشد. امروزه وضعیت زیست محیطی به گونه ای شده است که مردم یک شهر یا یک کشور حتی از آثار آلودگی در شهر یا کشور دیگر نیز در امان نیستند و تمام این آلودگی های زیست محیطی در نهایت به بیماری های عفونی، در خطر افتادن سلامت افراد و از بین رفتن محیط زیست منجر می شود.

براساس اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه ملی می داند واز آنجایی که هر انسانی در کنش متقابل با محیط زیستش می باشد، هم از آن تاثیر می پذیرد و هم بر آن تاثیر مستقیم می گذارد،لذاوجود محیط زیستی پاک،سالم و آرام مستلزم برنامه ریزی صحیح مدیران و مشارکت فعالانه و مسئولانه همه شهروندان می باشد.

دراین مقاله سعی شده است در راستای رسیدن به هدف داشتن محله خوب ،شرایط زیست محیطی محله جهاد واقع در منطقه 6 شهر تهران مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهایی در جهت حفظ محیط زیست و فضای سبز این محله به شهروندان و ساکنان ارائه گردد.


خرید و دانلود وضعیت محیط زیست و فضای سبز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.