تجارت الکترونیک در سالهای اخیر رشد سریعی داشته است اما آنچه که به آن استمرار می دهد اعتماد
سازی بین مشتریان و فروشندگان اینترنتی است. لازم به ذکر است ریسک ها و تهدید های این سبک از
تجارت، مانع از فراگیری و ایجاد اعتماد و توسعه تجارت الکترونیک شده است. در این نوشتار تلاش شده،
ابتدا با تشریح اهمیت اعتماد و بررسی ریسک های موجود در تجارت الکترونیک حساسیت این مساله
تبیین گردد و در ادامه با رعایت راهکارهایی که ارائه می شود فروشندگان اینترنتی می توانند در جهت
توسعه تجارت الکترونیک گام های موثری بردارند. جهت تکمیل تحقیقات در این زمینه ابتدا داده ها را از
طریق توزیع پرسشنامه جمع آوری کرده ایم سپس با استفاده از کشف روابط پنهان داده ها را آنالیز کرده
و در نهایت به نتایج مناسبی دست یافته ایم که فروشگاه های اینترنتی با لحاظ کردن این موارد می
توانند جهت افزایش جلب اعتماد و کاهش ریسک های موجود، گامی موثر بردارند.