ماوراء صوت (Ultrasound) پرتو X از لحظه کشف به استفاده عملی گذاشته شد, و در طی چند سال اول بهبود در تکنیک و دستگاه به سرعت پیشرفت کرد. برعکس, اولتراسوند در تکامل پزشکیش بطور چشمگیری کند بوده است. تکنولوژی برای ایجاد اولتراسوند و اختصاصات امواج صوتی سالها بود که دانسته شده بود. اولین کوشش مهم برای استفاده عملی در جستجوی ناموفق برای کشتی غرق شده تیتانیک در اقیانوس اطلس شمالی در سال 1912 بکار رفت سایر کوششهای اولیه برای بکارگیری ماوراء صوت در تشخیص پزشکی به همان سرنوشت دچار شد. تکنیکها, بویژه تکنیکهای تصویرسازی تا پژوهشهای گسترده نظامی در جنگ دوم بطور کافی بسط نداشت. سونار, Sonar (Sound Navigation And Ranging) اولین کاربرد مهم موفق بود. کاربردهای موفق پزشکی به فاصله کوتاهی پس از جنگ, در اواخر دهة 1940 و اوایل دهة 1950 شروع شد و پیشرفت پس از آن تند بود. اختصاصات صوت یک موج صوتی از این نظر شبیه پرتو X است که هر دو امواج منتقل کننده انرژی هستند. یک اختلاف مهمتر این است که پرتوهای X به سادگی از خلاء عبور میکنند درحالیکه صوت نیاز به محیطی برای انتقال دارد. سرعت صوت بستگی به طبیعت محیط دارد. یک روش مفید برای نمایش ماده (محیط) استفاده از ردیفهای ذرات کروی است, که نماینده اتمها یا ملکولها هستند که بوسیله فنرهای ریزی از هم جدا شده اند (شکل A 1-20). وقتی که اولین ذره جلو رانده میشود, فنر اتصالی را حرکت میدهد و می فشرد, به این ترتیب نیرویی به ذره مجاور وارد می آورد (شکل 1-20). این ایجاد یک واکنش زنجیره ای میکند ولی هر ذره کمی کمتر از همسایه خود حرکت میکند. کشش با فشاری که به فنر وارد میشود بین دو اولین ذره بیشترین است و بین هر دو تایی به طرف انتهای خط کمتر میشود. اگر نیروی راننده جهتش معکوس شود, ذرات نیز جهتشان معکوس میگردد. اگر نیرو مانند یک سنجی که به آن ضربه وارد شده است به جلو و عقب نوسان کند, ذرات نیز با نوسان به جلو و عقب پاسخ می دهند. ذرات در شعاع صوتی به همین ترتیب عمل میکنند, به این معنی که, آنها به جلو و عقب نوسان میکنند, ولی در طول یک مسافت کوتاه فقط چند میکرون در مایع و حتی از آن کمتر در جامد. اگر چه هر ذره فقط چند میکرون حرکت میکند, از شکل 1-20 می توانید ببینید که اثر حرکت آنها از راه همسایگانشان در طول خیلی بیشتری منتقل میشود. در همان زمان, یا تقریباً همان زمانی که اولین ذره مسافت a را می پیماید, اثر حرکت به مسافت b منتقل میشود. سرعت صوت با سرعتی که نیرو از یک ملکول به دیگری منتقل میشود تعیین میگردد.
مزایای ناشی از تقلیل ریسک ها و مخاطرات ارزی در وجوّ و حال و هوای تجاری امروزی تصمیمات متخذه شدیدا تحت تاثیر منفی نوسانات نرخ ارز قرار میگیرند. اگر کشوری صادراتی به کشور دیگر داشته باشد و قرار باشد عواید صادراتی خود را در آینده دریافت نماید . نگران بالا و پایین رفتن نرخ ارز تا مواقع وصول آن عواید است . اگر ارزش پولی که عواید صادراتی باید بوسیله آن پرداخت شود کاهش یابد . صادر کننده متضرر خواهد شد . همچنین اگر ارزش پول کشور صادر کننده بالا برود ارز کمتری بدست خواهد آورد . مثلا اگر یک تاجر آلمانی 100 میلیون دلار در فرانسه سرمایه گذاری نماید او سود خود را براساس نرخ برابری مارک و فرانک محاسبه مینماید . حال اگر تولید حاصله از این سرمایه گذاری قرار باشد در فرانسه به فروش رود . و فرانک فرانسه بطور ناگهانی درمقابل مارک سقوط نماید . بنحوی که هر فرانک در ازای مارک کمتری نسبت به آنچه مورد نظر سرمایه گذار است معامله شود سرمایه گذار آلمانی دچار زیان شده مایوس و دلسرد خواهد شد بنابراین هرچه نرخهای ارز به میزان بیشتری غیرقابل پیش بینی و ناپایدار باشد . سرمایه گذاری و صادرات مخاطره آمیزتر خواهد بود و دامنه فعالیت ما کاهش مییابد اما با ورود یورو نرخ ارز در بین کشورهای منطقه به کلی زایل میشود چرا که دیگر پول های مختلف و تبدیل آنها به یکدیگر وجود خارجی ندارند تا ریسکی از این بابت متصور باشد بنابراین سیاستگذاری بین المللی و تجارت با منطقه افزایش و استحکام خواهد یافت. برای هر مصرف کننده ، تولید کننده یا سرمایه گذار اگر نتیجه تصمیم اقتصادی خود را قرار است در آینده بدست آورد . ریسک نرخ ارز دردسر آفرین است . متاسفانه این ریسک دامن گیر بخش مختلفی از فعالیت های اقتصادی است البته با توسل به اقدامات استحفاظی یا تأمینی میتوان در بازار سلف ارز این ریسک ها را پوشش داد اما این روش نیز با مشکلاتی همراه است زیرا اولاً این اقدامات مانند هرعمل بیمه ای دیگر دارای هزینه است و ثانیاً هر صنعت و یا فعالیت اقتصادی کوچک قادر نیست که از عهده مخارج آن برآید. و ثالثاً برخی از کشورها ساختار بازار مالی مجهزی را برای مقابله با ریسک ارزی در اختیار ندارند. تقلیل هزینه های معاملاتی قبل از به جریان افتادن یورو توریست ها برای ورود به هریک از یازده کشور منطقه یورو مجبور بودند که پول ملی خود را برسرهر مرز یا در داخل کشور مقصد تبدیل به پول محلی آن کشور نمایند که این کار دارای هزینه بود (حدود یک درصد پولی که باید تبدیل شود ). یک مطالعه انجام شده حاکی از آن است که هر جهانگرد ، به طور متوسط 13 دلار را در هر تبدیل پول پرداخت
فرمت فایل :Word و با قابلیت ویرایش آماده پرینت
تعداد صفحات :58
مقدمه
اگر چه در زمینهی تاریخ حقوق، کتابها، جزوهها و مقالههای فراوانی به قلم استادان و پژوهشگران به رشتهی تحریر درآمده و عرضه شده است اما زمانی تمامی این تلاشها موجد نتیجه خواهد شد که با ملاحظهی راستیها، بدون توجه به زمان و مکان وقوعشان و بدون تعصبات بیمورد و البته با توجه به گذر زمان و وقوع تغییرات در تمامی سطوح، قواعد مذکور را اجرا کنیم و در مقابل، با ملاحظهی کجیها و نقطههای تاریک و عوامل فریب و تباهی مردم و کشف همان قواعد زشت در دنیای امروز خود، به اصلاح و حتی پاک نمودن برخی بایدها و نبایدها بپردازیم.
فهرست مطالب
پیشگفتار ............................................................................................................... 2
مقدمه..................................................................................................................... 6
فصل اول
حقوق در دولتها
بخش اول- پیشدادیان........................................................................................... 10
الف- نامگذاری...................................................................................................... 10
ب- قانون در این زمان......................................................................................... 10
بخش دوم- هخامنشیان......................................................................................... 11
الف- دادگاههای کیفری و اصول قضایی.............................................................. 11
ب- توجه به عدالت................................................................................................ 12
بخش سوم- اشکانیان........................................................................................... 14
الف- نظام کیفری دوران اشکانیان........................................................................ 14
ب- تشکیلات نظام قضایی دوره اشکانی............................................................... 17
بخش چهارم- ساسانیان....................................................................................... 18
الف- قضاوت و اصول دادرسی در زمان ساسانیان............................................ 18
ب- دادگاههای زمان ساسانیان............................................................................. 21
فصل دوم
حقوق در ادیان و متون باستانی
بخش اول- میترا.................................................................................................... 24
بخش دوم- مزدیسنا............................................................................................. 25
بخش سوم- ماتیکان هزار دادستان...................................................................... 26
فصل چهارم
حقوق و جایگاه زنان
بخش اول- حقوق عمومی زن............................................................................... 29
بخش دوم- ازدواج................................................................................................ 32
فصل پنجم
تاریخچهی سازمان قضاوتی ایران
بخش اول- سازمان قضاوتی ایران از دورهی هخامنشیان تا دورهی ساسانیان. 36
بخش دوم- سازمان قضاوتی ایران از دوره ساسانیان تا ظهور اسلام در ایران 40
فصل ششم
قوانین پیشین
بخش اول- قوانین پیش از بابلیها........................................................................ 42
بخش دوم- بابلیها و مجموعه قوانین حمورابی................................................... 47
الف- شرح قانون................................................................................................... 47
ب- امتیاز مجموعه حمورابی................................................................................. 49
ج- قراردادها......................................................................................................... 50
د- بانکداری و حقوق دریایی............................................................................... 51
هـ- آیین دادرسی بابل........................................................................................... 51
و- روابط خانوادگی.............................................................................................. 52
ی- اموال منقول و غیرمنقول................................................................................ 54
ز- کیفر شگفتآور................................................................................................ 54
ح- نخستین اعلام حقوق بشر................................................................................ 55
بخش سوم- هیتا................................................................................................... 57
بخش چهارم- در پایان......................................................................................... 58
منابع و ماخذ.......................................................................................................... 60
چکیده
مقدمه
فصل دوم: آلودگی نفتی در دریا و اثرات آن بر اکوسیستم دریاها
مهمترین سوانح نشت نفت در سطح دریا
سانحه توری کانیون
سانحه سانتا باربارا
سانحه آموکو کادیز
سانحه ایکس تاک1
آلودگی ناشی از فوران چاه های نوروز
سایر حوادث
سمیت نفت خام
منابع آلوده کننده نفتی در دریا
عملیات حفاری و استخراج نفت در نزدیکی آب های ساحلی
اثر آب موجود در نفت به هنگام عملیات استخراج
اثر گل و لای ناشی از عملیات حفاری
نقل و انتقالات دریایی
اثرات آلودگی نفتی
اثرات آلودگی نفتی بر اکوسیستم های دریایی
اثرات آلودگی نفتی بر باکتری های دریایی
اثرات آلودگی نفتی بر پلانکتون های دریایی
اثرات آلودگی نفتی بر ارگانیزم های ناحیه بنتیک(کف دریا)
اثرات آلودگی نفتی بر فعالیت های ماهیگیری
اثرات آلودگی نفتی بر پرندگان دریایی
اثرات آلودگی نفتی بر سواحل
فرآیند تغییر و تحول آلودگی نفتی در دریا
پخش لکه نفتی
تبخیر
انحلال
اکسیداسیون فتوشیمایی
اموله شدن
تشکیل قطعات جامد
رسوب کردن
تجزیه میکروبی بیولوژیکی
خلاصه سرنوشت یک لکه نفتی در دریا
فصل دوم: بررسی روش های حذف آلودگی های نفتی از سطح دریا
روش های حذف آلودگی های نفتی
بوم ها
اجزای بوم ها
انواع بوم ها
بوم حصاری
بوم پرده ای
کاربرد و مزایای بوم ها
معایب بوم ها
خامه گیرها و جمع کننده های سطحی ( اسکیمرها )
اجزاء اسکیمر
انواع اسکیمر
وسایل با چسبندگی سطحی
نوار پیوسته
اسکیمرهای گردابی و گریز از مرکز
اسکیمرهای مانعی
اسکیمرهای خلاء
نقاله پیچی شکل
حمل و نقل اسکیمرها
تجزیه زیستی
فرآیند جذب
دسته بندی انواع مواد جاذب
جاذب های طبیعی
جاذب های طبیعی فرآوری شده
جاذب های معدنی
روش های استفاده از مواد جاذب
نگهداری مواد جاذب
اقدامات ایمنی در هنگام استفاده از مواد جاذب
زایدات مواد جاذب
بهره گیری از دیسپرسنت ها
چگونگی عملکرد پخش کننده های نفتی
معیارهای استفاده یا عدم استفاده از پخش کننده ها
سیستم های مختلف اسپری دیسپرسنت
مزایای استفاده از دیسپرسنت
نگرانی های محیط زیستی
پیشنهاد ها و راه کارها
دیگر راهکارهای پاکسازی مواد نفتی
پارامترهای موثر در تعیین هزینه پاکسازی دریا از آلودگی های نفتی
فصل سوم : جداسازی نفت از آب دریا به روش بیولوژیکی
تجزیه بیولوژیک جهت حذف ترکیبات نفتی
میکروارگانیسم های تجزیه کننده آلودگی نفتی
روش های تجزیه بیولوژیکی آلودگی های نفتی
غنی سازی مواد مغذی(بیواستمیولیشن)
باروری با میکروارگانیسم های طبیعی
باروری با میکروارگانیسم های مهندسی ژنتیک
مکانیسم تجزیه بیولوژیک
فاکتورهای موثر در تجزیه بیولوژیک
اکسیژن
مواد مغذی
دما
فاکتورهای دیگر
مطالعات موردی در خصوص استفاده از روش بیولوژیکی برای مقابله با آلودگی نفتی
تجزیه بیولوژیکی نفت خام به وسیله باکتری های جدا شده از خلیج فارس
فصل چهارم: نتیجه گیری و منابع
قالب فایل word
تعدادصفحات : 136
توجه: دوستان عزیز در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد فایل های این وب سایت درخواست خود را به این gmail بفرستید.
یا با این شماره تماس بگیرید : 09905549586
زمان پاسگویی 10 الی 22.
تعداد صفحات : 54 صفحه
فرمت فایل : Word and PDF
کد فایل : 001083
***تخفیف برای مدت محدود***
کامل ترین را برایتان برگزیده ایم
پشتیبانی 24 ساعته از طریق تلگرام : 09904652258
سال تحصیلی 92- 91 که در ناحیه سه اشتغال به کار داشتم با هدف افزایش علاقه مندی دانش آموزان به رسم هندسی کتاب ریاضی راهنمایی طرحی را با شش راه کار بردانش آموزان مدرسه راهنمایی نمونه دولتی پویش ارائه دادم . راه کارهای انجام شده عبارتند از : 1- بازدید اماکن متبرکه 2-رسم چند قوس و و گنبد از جمله گنبد شاهچراغ ، قوس دروازه قرآن و ....3- طراحی چند قطعه مکانیکی توسط دانش آموز 4-درست کردن الگوی فراکتال هندسی 5- معرفی ستاره جغرافیا که معرف جهات اصلی و فرعی در جغرافیاست 6-معرفی چند کتاب .
علی رغم نتایج مثبتی که انجام این طرح برای من ودانش آموزان داشت بعضی از راه کارها ناتمام ماند یا موفق به اجرای آنها نشدم به علاوه با ورودم به ناحیه یک متوجه بی علاقه گی و نیز عدم توجه دبیران ریاضی نسبت به قسمت رسم هندسی که خود باعث بی علاقه گی دانش آموزان به این مبحث بود ، شدم . بنابراین با یک رویکرد فرایندی و راهبردی منسجم طرح های قبلی را با کمی تغییر و اصلاح مجدد و روش های جدید و متنوع دیگر به تقویت موضوع در دانش آموزان و دبیران محترم ریاضی پرداختم .
- در راه کارهایم برای حل این مسئله با فعالیت های تکمیلی سعی کردم دانش آموزان ودبیران ریاضی را با کاربرد و کارایی رسم های تزیینی و فنی در مکان ها و موقعیت های مختلف آشنا کنم تا یک تصویر عینی ساده و روشن در ذهن آنان بوجود آید و زمینه را برای علاقه مندی آنان ایجاد کنم .
- به منظور آشنایی و تعمیم و تطبیق کاربرد رسم ریاضی ، کاربرد رسم های کتاب دوره راهنمایی را در منبت کاری آینه کاری و... نشان دادم ، همچنین با در اختیار گذاشتن طرح هایی دانش آموزان احجام هندسی زیبا و نقوش سنتی و معماری را با اشکال هندسی درست کردند .
به منظور آشنایی بیشتر با رسم های تزیینی دانش آموزان را به بازدید از حرم مطهر علی بن حمزه (ع) برده تا با طرح ها ی آینه کاری منبت و ... آشنا شوند و آن را ترسیم کنند ، سپس کاربرد رسم را در تذهیب و الگوهای خیاطی به آنان شناساندم ، شش کتاب درزمینه آشنایی با رسم جهت مطالعه به دانش آموزان و همکاران معرفی نمودم .