کتاب بخت گشا
شرط زندگی کردن، آگاهانه زیستن است یعنی همین قدمی که برداشته اید و دارید مطالعه می کنید شما این اختیار را دارید که زندگی را هر آنگونه که دوست می دارید بخواهید نه انگونه که هست و دیگران می خواهند.
وقتی به بهترین ها و زیبا ترین ها می اندیشید باید در مسیر آنها نیز گام بردارید. با خواستن چیزی تحقق نمی یابد کسانی که کارهای بزرگ انجام می دهند ابتدا از مسایل کوچیک شروع کرده اند.
یکی از کارهایی که آدمی را به کمال می رساند ازدواج است.
ازدواجی که آگاهانه و هدفمند صورت گیرد و به درستی در مسیرش جریان یابد حتماً به کمال و خوشبختی ختم خواهد شد
این کتاب شامل سه فصل می باشد:
1-بسته شدن بخت(بحث مفصل همراه با پرسش و پاسخ)
2-نگاه عمقی به طلسم و راههای بستن بخت
3-دعاهای باز کردن بخت وتوصیه های برای ازدواج
آرزوی هرانسان ازدواج با شخص رویاهای خویش میباشد ولی بعضی وقتها یا اشتباهات باعث میشه یا عوامل دیگه که خواستگار نیاد یا فرد مورد علاقه نیاد.
اگر دختری پا به سن بگذارد (که این درجوامع مختلف متفاوت می باشد) و خواستگاری براش نیادمیگویند بختش بسته شده ،بسته شدن بخت چه واقعیت داشته باشد چه خرافات ممکن است علل زیادی داشته باشد که ما در این کتاب به طور مفصل به آن پرداخته ایم .
پیشهاد ویژه: این کتاب در 100 دانلود اول با تخفیف61% فروخته می شود.
این کتاب برای تمام جوانان و نوجوانان و همچنین پدر و مادر ها کاملا ضروری می باشد.
خواندن این کتاب شاید یک ساعت بیشتر از وقت شما را نگیرد ولی خواهید دید چه تغییرات زیادی میتواند در زندگی شما ایجاد کند
استاد مطهری ؛کلام جدید و مسأله «خاتمیت» (1)ـ ولیالله عباسی* چکیده مباحث جدید کلامی که امروزه با عنوان «کلام جدید» از آنها بحث میشود، از دغدغههای مهم انسان معاصر است که پرسشهای نوپیدایی را فرا روی اندیشمندان دینی قرار داده است. استاد مطهری بهعنوان متکلم و متفکری اسلامی، آثار ارزشمندی از خود بهجای گذاشته است که منابع غنیای در این عرصه به شمار میرود؛ زیرا ایشان با آگاهی به اندیشهها و پرسشهای برآمده از دوره جدید (مدرنیته) به تأسیس نظام جدید کلامیای دست زدند که راهگشای مناسبی در حل معضلات و مشکلات معرفتی انسان معاصر است؛ به همینسبب است که میتوان استاد مطهری را بنیانگذار «کلامجدید اسلامی» نامید. در بین مسائل کلامی، مسأله «خاتمیت» (که از ضروریات اعتقادات اسلامی است)، در کلام جدید شکل تازهای به خود گرفته و توجه دینپژوهان و اندیشمندان دینی را به خود جلب کرده است. در دوره معاصر، دو رویکرد عمده درباره تبیین و تفسیر «خاتمیت» ارائه شده که هرکدام بعدها منشأ پیدایش نظریات مشابهی شده است. این دو نظریه یکی متعلق به متفکر نواندیش اهل سنت «محمد اقبال لاهوری» و دیگری مربوط به اندیشمند برجسته معاصر شیعی، شهید «مرتضی مطهری» است. این دو اندیشمند با نگاهی متمایز از نگاه سنتی و با پرسشهایی برآمده از تفکر مدرنیستی، تحت تأثیر نظریات پوزیتیویستی به تحلیل خاصی از نبوت و خاتمیت پرداختند. این نوع نگرش با سخنان اقبال آغاز شد و با نقدهای استادمطهری بر سخنان وی، گسترش و تکامل یافت. درباره مسأله خاتمیت میتوان سه نوع فعالیت عقلی و معرفتی که شامل «توجیه»، «تبیین» و «تفسیر» است، انجام داد؛ البته هریک تفاوتهای عمدهای با دیگری دارد و سخن از تمایز آنها، مسیر اصلی بحث را هموار خواهد کرد. براین اساس، نوشتار حاضر پس از طرح برخی مباحث مقدماتی درباره کلام جدید و نقش استاد مطهری در شکوفایی و رشد آن، به بحث از بعد توجیهی، تبیینی و تفسیری کلام جدید و ارتباط آنها با مسأله خاتمیت پرداخته است. در ادامه، دیدگاه اقبال درباره خاتمیت را تحت عناوینی مانند: سرشت وحی، تبیین خاتمیت و تفسیر خاتمیت به بحث و بررسی گذاشته و پس از ذکر نقد استاد مطهری بر نظریه اقبال، تبیین و تفسیر ختم نبوت از دیدگاه استاد مطهری بهطور مستقل مورد بررسی قرار گرفته و در پایان نیز نقد «دکتر سروش» بر دیدگاه استاد مطهری و جواب نقد وی بیان شدهاست. واژگان کلیدی: کلام جدید، نبوت، خاتمیت، توجیه، تبیین، تفسیر، وحی. «ما کان محمد أبا أحد من رجالکم ولکن رسول الله و خاتم النبیین»[i] امروزه علم کلام بهویژه مباحث جدید کلامی (کلام جدید) از ضروریترین وبحثانگیزترین مباحث علمی در کشور ما است که اذهان بسیاری از متکلمان و اندیشمندان دینی را به خود معطوف کرده است. عنوان «کلام جدید» در فرهنگ اسلامی از مصطلحات سده اخیر است و در ادبیات مذهبی و محافل علمی ـــ پژوهشی ما سابقه چندانی ندارد. نخستین اثری که دراینزمینه ترجمه و منتشر شد، کتاب «علم کلام جدید» اثر «شبلی نعمانی» (1273 ـــ 1332 ق) است که با نگارش تاریخ کلام جدید، بر ضرورت و اهمیت تفکر کلامی نوین تأکید کرد. بعدها استاد مطهری (1298 ـــ 1358 ش) این واژه را بهکار گرفته و در آثار فارسی بر تحول کلام و ضرورت پرداختن به آن و تأسیس نظام کلامی جدید تأکید کرد. کسانی چون «محمداقبال لاهوری»[ii] (1289 ـــ 1357 ق) نیز از تحول در الهیات و بازسازی اندیشه دینی بحث کردهاند. وی در کتاب «احیای فکر دینی در اسلام» کوشیده است تا یک الهیات / کلام اسلامی درخور روزگار خویش را تدارک کند؛ اما بحث و بررسی از مسائل جدید کلامی در برنامه آموزشی حوزه و دانشگاه به شکل جدی ـــ که نقطه عطفی در تحول اندیشه کلامی معاصر است ـــ پس از انقلاب فرهنگی و در دهه شصت آغاز شد و از اواسط همین دهه است که توجه فراوانی به آنچه مسائل جدید کلامی نامیده میشود؛ پدیدار شده است.[iii]
آموزش نان نوتلا خارجی
نان نوتلا نانی بسیار لذیذ است که میتواند به عنوان عصرانه و یا میان وعده مدرسه کودکان استفاده گردد . نانی بسیار سالم و مقوی است که با اموختن شیوه پخت آن میتوانید غذایی سالم درست کنید و از ان لذت ببرید .
این فیلم اموزشی خارجی است و به دلیل آموزش ساده و روان بسیار کاربردی است و حتی اگر تبحری هم در پخت نان ندارید میتوانید با دیدن این فیلم آنرا بیاموزید .
در جوامع بشری می توان ، شهرهایی با هویت تاریخی را مشاهده نمود که هویت موجود ، ریشه در زمینه های فرهنگی و تاریخی شهرها داردکه بر هویت بخشی شهر اثر گذار است . رویدادهای گذشته موجب شده تا میان گذشته و حال یک مکان ، پیوند عمیقی ایجاد گردد. حضور مردم با فرهنگ های متفاوت نیز ، هویت های متفاوتی را در محیط ایجاد می کند که موجب ایجاد مکانهایی که با خصوصیات فرهنگیو هویتی متفاوت می شود . بنابراین دیالکتیک میان فرهنگ و تاریخ مردمان جوامع ، از عناصر هویت بخش محیطی می باشند . همچنین ، شهرها بعنوان اولین پایگاه شکل گیری جوامع و هویت در آن ، معرف عقاید و فرهنگ مردم است 2. در این میان ، بافتهای تاریخی و در مواردی فرسوده شهرها ، از جمله مکان های موجود هستند که علاوه بر سابقه ی تاریخی و فرهنگی ، دارای معضلاتی هستند که گریبان گیر شهرهاست و این در حالی ست که این مکانها چنانچه به فعلیت برسند می توانند در جهت توسعه شهری بعنوان نقطه عطفی بحساب آیند . خیابان لطفعلی خان زند شیراز در بافت قدیم و فرسوده شهر ، دارای پتانسیل های مثبت و منفی بسیاری است . سوال اصلی اینست که تا چه اندازه در محدوده بافت تاریخی شهری میتوان معضلات ناشی از فرسودگی را مرتفع نمود و هویت تاریخی از دست رفته آن را بدان بازگرداند ؟ در این راستا با روش بصورت توصیفی تحلیلی و بصورت بررسی اسناد و متون تخصصی و با مطالعه از کتب و مجلات تخصصی و نیز طرحهای پژوهشی مرتبط ، به تشریح مفاهیم هویت در شهر پرداخته ، مشکلات و موانع موجود در خیابان را بررسی نموده و راهکارهایی را در قالب جدول استنتاجی و نمودار ، جهت بازشناسی مفهوم هویت ارائه داده که موجب احیاء ارزش های از دست رفته و تعامل دوباره محیط با کاربران این خیابان می گردد .
تئوری حسابداری تا کنون کتابها و مقاله های بسیاری در زمینه تئوری حسابداری نوشته شده است. علت این جریان را میتوان تلاش برای یافتن مجموعهای منسجم از اصول قراردادی، مبانی مفهومی و روشهای کاربردی دانست که زمینه را برای انجام کار حرفهای و نیز پژوهشهای آینده در حسابداری مالی هموار میسازد. اما سوالی که در اینجا مطرح میشود، این است که آیا در حوزه حسابداری مدیریت نیز به وجود تئوری نیازی هست؟ پیش از ارائه تعریفی از تئوری حسابداری، بهتر است واژه تئوری تعریف شود. تئوری در فرهنگ وبستر (Webster) چنین تعریف شده است: " بیان سیستماتیک اصول و تبیین روابط آشکار یا مبانی برخی از پدیدههای مشخص که مشاهده و تا حدودی تایید شده است...." تئوری حسابداری را میتوان مجموعهای هماهنگ از فرضیههای آزمونپذیر، مفاهیم و اصول علمی دانست که ساختار کلی لازم برای پژوهش در ماهیت حسابداری را ایجاد میکند. در دهههای اخیر کوششهای زیادی ازسوی انجمنهای علمی و حرفهای برای تدوین تئوری حسابداری انجام شده است. هدف تئوری، تشریح وضع موجود و پیشبینی وضعیت آینده است. در نتیجه، یکی از هدفهای اصلی تئوری در یک علم، داشتن مجموعه دانشی است که به خوبی تعریف، به نحوی سیستماتیک گرداوری، سازماندهی، و به حد کافی تائید شده باشد تا چارچوب مناسبی را برای عملیات آینده فراهم کند. هدف تئوری حسابداری، فراهم کردن مجموعهای از اصول و روابطی است که عملیات مشاهده شده حسابداری را تبیین و عملیات مشاهده نشده را پیشبینی کند. به بیان دیگر، تئوری حسابداری باید بتواند دلایل انتخاب مبانی و روشهای مختلف حسابداری را توسط واحدهای انتفاعی تبیین و ویژگیهای واحدهایی را که از میان روشهای پذیرفته شده حسابداری، روش خاصی را انتخاب می کنند پیشبینی کند. ضمناً، تئوری حسابداری باید از طریق پژوهشهای حسابداری، آزمون و تائید شود (شباهنگ1381). ثقفی و امیراصلانی (1379) معتقدند که وجود مبانی نظری در حوزه مدیریت سبب میشود تا آن دسته از روشهای عملیاتی که دارای اعتبار اجرایی است از روایی نظری نیز برخوردار باشد. از این رو جستجو برای دستیابی به مبانی نظری حسابداری مدیریت، گذاری گریزناپذیر جلوه میکند. به اعتقاد نویسندگان این مقاله تعدد روشها، اختیاری بودن آنها و وجود حوزههای متفاوت نظیر اقتصاد، ریاضیات، آمار، جامعهشناسی و روانشناسی در حسابداری مدیریت، دلیل قانعکنندهای برای نپرداختن به موضوع تئوری حسابداری مدیریت محسوب نمیشود، زیرا اگر قرار است تئوری در مجموع باعث رشد و ارتقای رشته و فراهم آوردن زمینه مناسب برای معرفی رویکردهای نوین باشد، طرح و بسط آن در حسابداری موضوعیت دارد. اگر چه هدف این مقاله، ارائه راهکاری برای چگونگی طرح و استقرار تئوری در حسابداری مدیریت نیست، اما تلاش میشود که ضرورت این موضوع و دلایل موید آن تشریح شود. بخش عمده این مقاله، برگرفته از مقاله «در جستجوی تئوری حسابداری مدیریت» است که در سال 2004 توسط مالمی (Malmi) و گرانلند (Granlund) نوشته شده است. هدف تئوری حسابداری مدیریت ضرورت پژوهش در زمینه حسابداری مدیریت چیست؟ طرح این موضوع ابتدا از سوی زیمرمن (Zimmerman2001), پیرامون وضعیت پژوهش حسابداری مدیریت آغاز شد و تئوری، پاسخهایی را برای آن ارائه کرده است. اما همچنان پرسشهای دیگری وجود دارد. از جمله آنکه: هدف و نقش تئوری در پژوهش حسابداری مدیریت چیست؟ تئوریهای کنونی چگونه به این هدف دست مییابد؟ و به عنوان جامعه علمی، چگونه باید در مسیر توسعه تئوری حرکت شود؟ اینها موضوعهایی است که در این مقاله به آنها پرداخته میشود.