پروژه ارائه‌ یک مدل پنج هدفه برای مساله‌ مسیریابی وسایل نقلیه (VRP) با در نظرگیری اهداف اقتصادی و زیست محیطی

مقدمه

مطابق گزارشات، تقاضا برای حمل و نقل و باربری با سرعت زیادی در حال افزایش است. همچنین بخش حمل و نقل مسبب 24 درصد نشر گازهای گلخانه ­ای در قاره­ ی ارو پا است و در این حوزه، حمل و نقل جاده ­ای مردم و کالاها منبع اصلی این نشر گاز است (حدود 17 درصد). به همین علت از سال 1993، اتحادیه ­ی اروپا استانداردهایی را وضع کرد تا مطابق آن­ها میزان نشر آلودگی وسایل نقلیه­ ی جدیدی که در قاره ­ی اروپا مورد استفده قرار می­ گیرند، محدود باشد. علاوه بر این چارچوبی طرحریزی شد که مطابق آن تا سال 2050 حدود 60 درصد از آلودگی­ های مربوط به حمل و نقل در قاره­ ی اروپا نسبت به سال 1990 کاسته شود. در این چارچوب جنبه ­های انرژی و محیط زیست بسیار پر رنگ هستند و نیاز است که سیاست­ های لجستیک کم­ هزینه با در نظرگیری مولفه­ های محیط زیست در فرآیند تصمیم ­گیری، گسترش یابند و این سیاست­ ها فقط محدود به جنبه ­های انرژی نباشند. پیوستگی جنبه­ های محیط زیست با فعالیت­ های حمل و نقل باعث شده است که مساله­ ی مسیریابی وسائل نقلیه (VRP) نیز اهمیت ویژه­ ای پیدا کند (Molina et al., 2014).........

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.