گزارش کار آموزی در ایران خودرو
نمایندگی ایران خودرو کد 1933 از سال 1378 در راستای تحقق اهداف شرکت ایران خودرو در شهر پیرانشهر ، فعالیت خودر آغاز کرد . در حال حاضر این نمایندگی از نظر درجه بندی کیفی ، دارای رتبه 1 بوده و در بخش های اصلی فروش خودرو و خدمات پس از فروش ، مجموعاً با 23 نفر پرسنل کار خدمات رسانی به مشتریان را انجام می دهند که از این تعداد 11 نفر پرسنل دفتری و 12 نفر پرسنل فنی می باشند .دراین گزارش موارد زیر درباره ساختار ایران خودرو آموزش داده می شود.
- آشنایی با نحوه فروش خودرو و ثبت اطلاعات مشتریان در سیستم مکانیزه فروش .
- آشنایی با نحوه پذیرش خودروها جهت ارائه خدمات پس ازفروش و نحوه ثبت اطلاعات در سیستم .
- آشنایی با مفاهیمی چون گارانتی ، کارت طلایی ، خدمات تعمیرگاهی ، خدمات درمحل و غیره .
- شناخت بخش های یک نمایندگی و نحوه ارتباط کاری آنها با یگدیگر .
- آشنایی با چارت سازمانی یک نمایندگی و نفرات کلیدی و شرح وظایف آنها .
- شناخت ابزار،وسایل وتجهیزات کاربردی اعم از سخت افزاری و نرم افزاری و نحوه استفاده از آنها .
- آشنایی با قطعات و لوازم یدکی خودروها و نحوه انبارش و عرضه در فروشگاه نمایندگی .
- آشنایی با نحوه پذیرش و ترخیص خودرو و ترتیب ارجاع کار .
- آشنایی با نحوه عیب یابی و روند عملیات تعمیراتی بر روی خودرو .