رویکردی بر ضرورت تحول دانش بنیان آموزش و پرورش

مهمترین مسئله ایرانِ امروز را طی چندین سال آینده میتوان با قاطعیت تمام، استقلال و خودکفایی، و تحقّق اهدافِ سند چشم انداز بیستساله دانست. چندین طرح اقتضائی که توأمان به عرصه اجرا درآمده خود، گواهی بر این سخن است که با نگاهی عمیقتر به مهمترین مسئله کلانِ کشور، یعنی نیل به خودکفایی و تحقّقِ اهداف اقتصاد مقاومتی در چشمانداز بیست-،» تحوّل بنیادینِ آموزش و پرورش « ،» برنامه ششم توسعه « ساله، و همچنین اشتراک گیری از طرحهای اجرایی موجود اعم از
پی خواهیم برد که » طرح مهاجرت دولت به نرمافزارهای آزاد/ متنباز « و » مرکز ملّی فضای مجازی « ،» شبکه ملّی اطلاعات « میباشد، تا طرحهای اجرایی در حال پیگیری را بصورت همگرا و همراستا » مدیریت دانش « بهینهترین ابزارِ مشترکِ مقتضی درگیر آنیم و توجّه به تبعات » جنگ نرم « تحت نظامی منسجم به حرکت درآورد. با نیمنگاهی به جنگی که سالهاست با عنوان بدانیم. میتوان اینگونه برآیند » جهاد علمی « و خسارات جبرانناپذیرش، جهاد اقتضائی ایرانِ امروز را نیز بطور قطع میبایست گرفت که در جهاد علمی حاضر و مدیریت دانشِ مقتضی، قبل از هر اقدامی، چه از نوع جهادی و چه از نوع مدیریتی، می- بایست خود را به دانش آن تجهیز کنیم. فلذا تولید دانش میتواند رکن اولیه این مطلوب باشد. در راستای پیشبردِ جهاد علمی ضرورت و » سند تحوّل بنیادینِ آموزش و پرورش « نگاه ویژه به ،» مدیریت دانش « پیشِ رو و با التزام مولفهای تحت عنوانِ اهمیتّی دوچندان مییابد. در این مقاله بناست تا با محوریت دانشبنیان و اقتضائات جهان معاصر، که آن را مبدّل به جهانی پویا، پرابهام و پرتحوّل نموده است؛ از مناظر و زوایای عمیقتر، دقیقتر، نوینتر، و بنیادیتری، چیستی، چرایی و چگونگی تحوّل آموزش و پرورش مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.


خرید و دانلود رویکردی بر ضرورت تحول دانش بنیان آموزش و پرورش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.