عنوان تحقیق: روابط عمومی در ایران و جهان
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 68
شرح مختصر:
جی ای گرونیک نظریه پرداز معاصر روابط عمومی را مدیریت ارتباط بین یک سازمان در این رشته و همگان هایی میداند که با آن سروکار دارند.
رکس هارلو که از پیشقدمان روابط عمومی در جهان است و تالیفات گوناگونی در این رشته دارد این تعریف را پیشنهاد میکند:
روابط عمومی عبارت است از دانشی که بوسیله آن سازمان ها آگاهانه میکوشند به مسئولت اجتماعی خویش عمل نمایند تا بتوانند تفاهم و پشتیبانی کسانی را که برای مؤسسه اهمیت دارند بدست آورند.
درواقع روابط عمومی هنری است که به کمک آن میتوان مؤسسه، سازمان و فرد مورد علاقه و احترام کارمندان، مشتری ها و مردمی که با آن سروکار دارند قرار داد. روابط عمومی بخشی از وظایف مدیریت سازمان است. عملی است ممتد، مداوم و طرح ریزی شده که از طریق آن افراد و سازمان ها میکوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سروکار دارند بدست آورند.
فهرست مطالب
تعریف روابط عمومی1
فصل اول- اهمیت، نقش و کارکرد روابط عمومی2
فصل دوم - انجمن ها و نهادهای حرفه ای و تخصصی روابط عمومی در ایران و جهان6
هدف7
اهداف انجمن های روابط عمومی8
اهداف انجمن های روابط عمومی8
انواع روابط عمومی10
عوامل مؤثر در ارتقاء روابط عمومی12
انجمن های روابط عمومی در جهان13
انجمن های بین المللی روابط عمومی14
تاریخ روابط عمومی در ایران14
جمع بندی15
فصل سوم - انجمن ها و مؤسسات و شراکت های بزرگ روابط عمومی در جهان17
انجمن های جهانی روابط عمومی18
انجمن جهانی ارتباط گران بازرگانی18
انجمن های افکار عمومی19
تاریخچه AAPOR19
انجمن جهانی افکار عمومی AAPOR21
قسمت پنجم 23
اکثریت لازم برای مذاکره23
قسمت ششم24
قسمت هفتم24
انجمن اجرایی24
اعضا26
انجمن اجرایی و کمیته ها27
قسمت اول27
قسمت دوم27
رای دادن و هدایت تجارت30
خزانه و سرمایه31
زبان31
نمادهای روابط عمومی در ایالات متحده امریکا31
انجمن روابط عمومی آمریکا31
روابط عمومی در قاره آسیا32
روابط عمومی در قاره اروپا32
روابط عمومی در قاره افریقا33
فصل چهارم-روابط عمومی سیاره ای34
روابط عمومی در عصر حاضر35
جهانی شدن روابط عمومی35
آینده روابط عمومی36
جایگاه روابط عمومی در ایران37
روابط عمومی در هزاره سوم38
جمع بندی43
فصل پنجم-مفهوم مدیریت و روابط عمومی45
مقدمه46
ویژگی های یک مدیر روابط عمومی اندیشمند46
کاستی های مدیریت روابط عمومی48
جمع بندی49
فصل ششم- کاربرد اینترنت در روابط عمومی52
پست الکترونیکی56
مجله الکترونیک56
برد الکترونیکی57
تلفن گویا57
مجله ویدئویی58
ماهواره58
نتیجه گیری59
منابع