بررسی جایگاه عرف در عقد و نکاح + پروژه مرتبط با موضوع

پایان نامه بررسی جایگاه عرف در عقد و نکاح + پروژه مرتبط با موضوع

 

تعداد صفحات : 67

 

فرمت : doc (قابل ویرایش)

مقدمه

نهاد خانوا ده، دارای ابعاد گوناگون اخلاقی، حقوقی، عاطفی و اجتماعی است : از این رو، عوامل گوناگونی باید در تدوین مقررات مربوط به حقوق همسران مورد توجه قرار گیرد. در جمهوری اسلامی ایران، قوانین و مقررات، برگرفته از فقه اسلامی است. حال پرسش این است که آیا با تحولات زمان و مکان، این مقررات قابل تجدید نظر هستند؟ در صورت مثبت بودن پاسخ، تغییرشیوه زندگی که متأثر از اوضاع فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و دیگر زمینه های زندگی اجتماعی است، در دگرگونی این قوانین چه اثری دارد؟ونقش آفرینی عرف در حقوق همسران چگونه است؟

حقوق خانواده و مقررات مربوط به آن از مسائل مطرح در تمام جوامع بشری است. سلامت خانواده از عوامل موثردر درستی روابط بین افراد در ابعاد گوناگون اجتماع است.

هدف از این پژوهش تبیین جایگاه عرف در مسائل حقوقی همسران است به گونه ای که پاسخگوی چالش های موجود در حقوق خانواده کنونی باشد. بدین منظور در مبحث نخست، معنا ومفهوم عرف در لغت، فقه و قانون بررسی میگردد وجایگاه عرف از دیدگاه فقهی، قانونی و خانوادگی مورد اشاره واقع می شود و سپس در مبحث دوم نقش عرف در حقوقی همسران و در رابطه زوجیت به طور مبسوط بیان می گردد.

 

 

5% off

+ پروژه مرتبط با موضوع


خرید و دانلود بررسی جایگاه عرف در عقد و نکاح + پروژه مرتبط با موضوع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.