اثر هوش تجاری مدیران بر نوآوری

عنوان مقاله: اثر هوش تجاری مدیران بر نوآوری

قالب بندی: word

تعداد صفحات: 18

قسمتی از متن:

این تحقیق از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از لحاظ نوع روش، توصیفی و همبستگی می‌باشد. همچنین تحقیق حاضر از حیث روش گردآوری داده‌ها میدانی می‌باشد. جامعة آماری این تحقیق را کلیة کارکنان و رؤسای شعب بانک کشاورزی استان اردبیل جمعاً به تعداد 375 نفر تشکیل می‌دهد. با توجه به این که اعضای جامعه آماری از ویژگی‌های تقریباً مشابهی برخوردارند، بنابراین جامعه آماری همگن در نظر گرفته شده است و برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده گردیده که تعداد نمونة مورد نظر با سطح اطمینان 95% و با سطح خطای 05/0، برابر با 180 بدست می‌آید. ابزار گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه و با مراجعه به منابع کتابخانه‌ای شامل کتب، فصلنامه‌ها، انتشارات مراکز تحقیقاتی و پژوهشی (انتشارات سازمان مدیریت، تدبیر و ...)، سازمانها و نهادهای آموزشی، پایان‌نامه‌های تحصیلی و جستجو در پایگاههای الکترونیکی اطلاعات از قبیل اینترنت و ... می‌باشد. با این وجود در پژوهش حاضر از 2 پرسشنامه در قالب یک فرم اصلی (در قالب 37 سؤال) مورد استفاده قرار گرفته است. پرسشنامة استاندارد روحانی و همکاران (2012) در راستای سنجش شاخصهای هوش تجاری مشتمل بر 22 سؤال (در راستای سنجش شاخصهای پردازش اطلاعاتتجاری 6 سؤال، مهارتهایتجاری 5 سؤال، آگاهیتجاری 5 سؤال و 6 سؤال مربوط به انعطاف‌پذیری تجاری) و پرسشنامه استاندارد بهرامی و همکاران (2012) مشتمل بر 15 سؤال در راستای سنجش شاخصهای نوآوری در مدیریت بازار بوده که بر مبنای طیف 5 گزینه‌ای لیکرت تنظیم گردیده است. همچنین از آمار استنباطی در قالب آزمون کولموگروف - اسمیرنوف برای بررسی و تعیین نرمال بودن توزیع متغیرهای تحقیق و از آزمون همبستگی پیرسون (در صورت نرمال بودن) و اسپیرمن در صورت نرمال نبودن توزیع متغیرها به منظور تعیین رابطه و از آمارة آزمون t برای تعیین معنی‌داری روابط بین متغیرهای تحقیق استفاده می‌شود. در نهایت برای تعیین میزان تأثیر هر یک از متغیرهای مستقل بر روی متغیر وابسته از ضریب تعیین (تأثیر) استفاده می‌شود.


خرید و دانلود اثر هوش تجاری مدیران بر نوآوری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.