دانلود مقاله بررسی رابطه بین هوش هیجانی، هوش اخلاقی و قانونمداری دانش آموزان شهرستان لاهیجان
این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد
قالب: Word
تعداد صفحات: 28
بررسی رابطه بین هوش هیجانی، هوش اخلاقی و قانونمداری دانش آموزان شهرستان لاهیجان
دانش آموزان نیروهای فعال جامعه محسوب میشوند؛ از آنجا که سرنوشت آینده کشور در دست آنان خواهد بود، بنابراین لازم است این افراد مسئول و متعهد تربیت شوند تا جامعه را به سوی اهداف متعالی، هدایت نمایند. این تحقیق، با هدف بررسی و تعیین میزان قانونمداری و رابطه آن با هوش اخلاقی و هوش هیجانی در دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان لاهیجان، در سال 1392 انجام شد. با استفاده از فرمول کوکران و با روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای به تعداد 200 نفر نمونه انتخاب شدند، با پرسشنامههای هوش هیجانی، هوش اخلاقی و قانونمداری، دادهها جمعآوری شدند. نتایج نشان داد که میزان قانونمداری کلی در دانش آموزان در حد زیاد و خیلی زیاد (84%)، هوش اخلاقی (5/94%) و هوش هیجانی (5/74%) بودند، کلیه متغیرهای مورد بررسی در سطح کاملاً مطلوب بودند. نتایج دیگر نشان داد که بین هوش هیجانی، هوش اخلاقی با قانونمداری دانش آموزان رابطه وجود دارد و بیشترین تبیین در قانونمداری مربوط به هوش اخلاقی است، به طوری که مجذور ضریب همبستگی ( ) برابر با 296/0 است، بین هوش اخلاقی با هوش هیجانی، بین هوش هیجانی با قانونمداری و بین هوش اخلاقی با قانونمداری دانش آموزان رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد. بین جنسیت با هوش هیجانی، هوش اخلاقی با قانونمداری رابطهای به دست نیامد؛ ولی میزان تحصیلات با قانونمداری در جامعه و قانونمداری کلی، رابطه معنیدار داشت.
واژگان کلیدی: قانونمداری، هوش اخلاقی، هوش هیجانی و دانش آموزان دوره متوسطه