فهرست
عنوان صفحه
فصل 1: مقدمهای بر مکانیزمها........... 1
1 ـ 1 حرکت: ........................... 2
1 ـ 2 اهرمبندی چهار میله: ............. 3
1 ـ 3 علم حرکت نسبی: .................. 7
1 ـ 4 نمادهای سینماتیکی:.............. 8
1 ـ 5 زنجیرههای شش میلهای:........... 12
1 ـ 6 درجات آزادی: ................... 15
1 ـ 7 تحلیل تغییر مکان: شاخصهای مفید برای تحلیل موقعیت اهرمبندیها..21
1 ـ 8 موقعیتهای محدود و نقاط مرگ یک مکانیزم چهار میله: 27
1 ـ 9 روابط محاسبه زوایای موقعیتهای محدود و موقعیتهای نقطة مرکب
(روش ریاضی ........................... 30
1 ـ 10 مفهوم حرکت نسبی:.............. 31
1 ـ 11 مرکز آنی: ..................... 34
1 ـ 12 قضیة کندی:.................... 37
فصل 2: مزیت مکانیکی .................. 44
2 ـ 1 مزیت مکانیکی: .................. 45
2 ـ 2 روش تحلیلی برای تعیین سرعت و مزیت مکانیکی: 56
2 ـ 3 کمترین مزیت مکانیکی:........... 59
فصل 3: وسایل اعمال نیروی داخلی...... 61
3 ـ سنتز وسایل اعمال نیروی داخلی: (Internal Force Exerting DevicesSynthesis)............................ 62
فهرست
عنوان صفحه
3 ـ 1 سنتز قیچیهای مرکب (Compond Lever ships Synthesis) 62
3 ـ 2 سنتز پرچکنهای یوک (Yoke Riveters Syntheses) 64
3 ـ 3 سنتز عددی وسایل اعمال نیروی داخلی: 66
3 ـ 4 تعداد لینکهای دوگانه........... 66
3 ـ 5 سنتز ابعادی:................... 70
3 ـ 6 روشهای هندسی:.................. 70
3 ـ 7 قطبهای نسبی مکانیزم چهار میلهای: 71
3 ـ 8 طریقة یافتن قطب نسبی: .......... 73
3 ـ 9 مکانیک کلمپهای خود قفلکن: (Toggle clamps Mechanic) 75
3 ـ 10 طراحی کلمپهای قفلکن: (Toggle Clamps Design) 78
فصل 4: تحلیل نیرویی.................. 81
4 ـ 1 تحلیل نیرویی:.................. 82
4 ـ 2 قاب و ماشین: ................... 83
4 ـ 3 تحلیل نیروی کلمپهای عمودی و افقی 84
فصل 5: تعریف و تقسیمبندی فولادهای ابزار88
5 ـ 1 تعریف و تقسیمبندی فولادهای ابزار: 89
5 ـ 1 ـ 1 فولادهای ابزار کارگرم (HOT WORK TOOL STEELS) 90
5 ـ 1 ـ 2 فولادهای ابزار کار سرد (COLD WORK TOOL STEELS 91
5 ـ 1 ـ 3 فولادهایابزارمقاومبهضربه (SHOCK RESISTING TOOL STEELS).................................. 94
فهرست
عنوان صفحه
5 ـ 1 ـ 4 فولادهای ابزار آبدیده (WATER HARDENING TOOL STEELS).. 94
5 ـ 1 ـ 5 فولادهای قالب (MOLD STEELS) .. 95
5 ـ1ـ6فولادهایابزارهایمخصوص (SPECCIAL-PURPOSESTEELS) TOOL 96
5 ـ 1 ـ 7 فولادهای ابزار تندبر (LIGH SPEED TOOL STEELS) 97
5 ـ 2 نقش عناصر آلیاژی در فولادهای تندبر: 100
5 ـ 3 توسعه فولادهای ابزار: ......... 101
فصل 6: موارد استفادة کلمپها ........ 103
6 ـ 1 موارد استفادة کلمپها و تاگلها در صنعت 104
6 ـ 1 ـ 1 کلمپ بادامکی: ............ 104
6 ـ 1 ـ 2 کلمپ مدل F : ............ 105
6 ـ 1 ـ 3 کلمپ کوچک (یا عکس العمل سریع) 105
6 ـ 1 ـ 4 کلمپ پنوماتیکی: .......... 106
6 ـ 1 ـ 5 کلمپهای قفل کن افقی:..... 107
6 ـ 1 ـ 6 کلمپ قفل کن عمودی: ....... 108
6 ـ 1 ـ 7 کلمپ کششی عمل کننده:..... 108
فصل 7: طراحی و ساخت ................ 109
7 ـ 1 طراحی کلمپ فشاری: ............ 110
7 ـ 2 طراحی و ساخت:................ 113
7 ـ 2 ـ 1 قدماولدرساختکلمپموردنظرلیستتعدادقطعاتبکاررفتهدرکلمپ است................................ 113
7 ـ 2 ـ 2 تهیه نقشههای ساخت قطعات و انتخاب جنس مواد 115
7 ـ 2 ـ 3 چگونگی ساخت.............. 120
منابع............................. 124
عنوان پایان نامه: دانشکده معماری
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 111
شرح مختصر:
تعلیمات آکادمیک نقش بسیار مهمی را در رشد صنعتی اقتصادی وفرهنگی جامعه ایفا میکند. تمامی کشورهای در حال توسعه ذخیره عظیمی از نیروهای انسانی دارند که به منظور موثر واقع شدن در امر توسعه، این گروه از جمعیت باید مهارتهای لازم را فرا میگیرند در غیر اینصورت این نیروی بالقوه نه تنها نقش مؤثر خود را در توسعه و پیشرفت ایفا نمینماید بلکه خود بر مسائل و مشکلات میافزاید. ارائه الگوی مناسب جهت ساماندهی قصایی دانشکدة معماری به منظور بالا بردن سطح مهارت و تربیت کارشناسان با تخصصهای لازم برای تبدیل نیرو بالقوه جامعه بالفعل و در نتیجه گامی بزرگ در جهت رشد صنعتی اقتصادی و فرهنگی جامعه است که جزوة حاضر مطالعاتی است در جهت رسیدن به این امر.
فهرست مطالب
عنوان : دانشکده معماری صفحه
مقدمه ............................................................................ 4
فصل اول : شناخت مسائل و نکات مربوط به ساختمانهای دانشگاهی ... 6
ویژگیهای عمومی پردیس دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی ............ 7
آرایش وسازماندهی فضائی جزء بناها .................................................... 9
اصول و ضوابط طراحی و فضاهای دانشکدهای ................................... 10
فصل دوم : استانداردها (ابعاد و فضاهای مورد نیاز)........................... 21
پلکان ..........................................................................................................22
راهروها و مسیرهای شیب دار ..............................................................23
دربها ..........................................................................................................24
کیفیت هوا ............................................................................................... 25
راندمان دید ............................................................................................ 26
روشنایی مصنوعی ................................................................................. 26
رنگ ........................................................................................................ 28
طرح و بافت ............................................................................................ 34
نویز (اغتشاش صوتی) وآکوستیک ......................................................... 34
حساسیت نسبت به ارتعاشات ................................................................. 35
مسیرهای پیاده رو ................................................................................. 39
دسترسی و مسیر گردش یا سیرکولاسیون ........................................... 39
تئاترها و سالنهای سخنرانی.................................................................. 40
شکل اساسی ........................................................................................... 41
سالنهای سخنرانی : صندلیها .............................................................. 43
سالنهای سخنرانی : مقررات آتش نشانی ............................................. 47
آکوستیک ................................................................................................ 47
فصل سوم : شرح برنامه دانشکده معماری ........................................... 48
آشنایی با رشتههای آموزشی دانشکده .................................................. 49
دوره کارشناسی معماری ...................................................................... 49
دوره کارشناسی ارشد معماری ............................................................. 52
فصل چهارم : بررسی نمونههای مشابه ................................................ 53
یوگینا آفتاندلیانس ................................................................................... 54
دانشکده هنرهای زیبا.............................................................................. 55
دانشکده معماری اپورتو، (OPORTO) ................................................ 62
دپارتمان زمین شناسی، دانشکدة آویرو، پرتغال .................................... 64
کلاس بلوک 3، دانشگاه آلیکان ............................................................... 67
دانشکده حقوق، دانشگاه جیرونا ............................................................ 68
کالج آموزشی معلمان، (setubal)........................................................... 69
فصل پنجم : شناخت بستر طرح ............................................................. 72
محدوده سایت......................................................................................... 73
فصل ششم : اقلیم .................................................................................. 74
روشهای دستیابی به اهداف عمده طراحی اقلیمی .................................. 75
نیازهای حرارتی و فضاهای داخلی ساختمان ........................................ 91
فصل هفتم : معرفی پروژه ..................................................................... 99
برنامه فیزیکی ....................................................................................... 100
طراحی (معماری، سازه، تأسیسات) ................................... ................................. 102
معماری ................................................................................................ 104
سازه .................................................................................................... 107
تأسیسات .............................................................................................. 109
اسناد و مدارک ..................................................................................... 110
منابع و مآخذ ........................................................................................ 111