با الهام گرفتن از شباهت اعتماد بین انسانها و اندازه گیریهای فیزیکی، یک چارچوب اعتماد پیشنهادی برای شبکه های اجتماعی در نظر گرفته ایم. ازجمله تعریف معیارهای اعتماد و ترکیبات دیگر آنها که هم در سطحهای اعتماد بشر و هم عدم قطعیت هستند و باید کاربرپسند نیز باشد. در این مقاله، هدف ما مکانیزمهایی برای مدیریت و استنتاج اعتماد در شبکه های اجتماعی است. بر اساس چارچوب اعتماد، چند مکانیزمهای امنیتی جدید پیشنهاد کردیم ازجمله فیلترکردن اطلاعات در شبکه های اجتماعی و افزایش بهرهوری از تبلیغات و نفوذ در شبکههای اجتماعی.