تحقیق اصول بهداشت روانی در مدرسه

اصول بهداشت روانی در مدرسه بلافاصله ، « بهداشت روانی مدرسه » گروهی از افراد جامعه با مطرح شدن بحث تجسمی از بیماریهای روانی حاد مثل افسردگی های مزمن، اسکیزوفرنی،عقب ماندگی های ذهنی گوناگون و... در ذهن شان متصور می شود.در حالی که هدف از طرح این موضوع، ایجاد شرایط و محیطی سالم برای رشد وپرورش ذهن و روان دانش آموزان و یافتن راه حلی برای آموزش مهارت های اجتماعی مطلوب جهت رویارویی با دشواری ها و چالش های زندگی آینده آنان است. مشکلات تربیتی کودکان و نوجوانان یکی از مسائل مهم خانواده ها و مدارس است که می تواند سرچشمه و منشأ بسیاری از استرس ها، تنش ها و درگیری های بین بچه ها و آموزگاران باشد. بسیاری از این مشکلات و اختلالات را، کودکان ازمحیط خانه و مدرسه کسب می کنند و علت آن نیز الگوهای رفتاری ناسالمی استکه در اطراف خود مشاهده می کنند.اگر قصد ما، داشتن مدارسی با عملکرد تحصیلی بالا و رضایت بخش است، باید به سلامت جسم و روان دانش آموزان به طور همزمان توجه کنیم. بسیاری از مشکلات روانی _ اجتماعی کودکان و نوجوانان، تأثیری مستقیم بر روند یادگیری و تحصیل آنها می گذارد و موجب کاهش و ضعف استعدادها و توانایی های آنان در مدرسه وبه دنبال آن بدرفتاری ها و شکست های تحصیلی می شود.پژوهش های بی شماری نشان می دهد که از هر 5 دانش آموز، یک نفر دچارمشکلات مربوط به سلامت روانی است

و... با تخفیف


خرید و دانلود تحقیق اصول بهداشت روانی در مدرسه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.