بررسی عوامل داخلی موثر بر سودآوری شعب بانک کشاورزی

عنوان پایان نامه: بررسی عوامل داخلی موثر بر سودآوری شعب بانک کشاورزی(همراه با پرسشنامه و تحلیل آماری با استفاده از نرم افزار SPSS)

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 95

شرح مختصر:

در ایران نقش بازارهای پولی (بانک ها) در تأمین مالی بخش های مختلف اقتصادی به مراتب قوی تر و پررنگ تر از بازارهای سرمایه (بورس اوراق بهادار) می باشد. بنابراین، با توجه به نقش برجسته بانک ها در اقتصاد کشور، ارزیابی عملکرد آن ها می تواند از اهمیت فوق العاده ای برخوردار باشد. سودآوری از جمله عوامل تأثیرگذار در ارزیابی عملکرد بانک ها به حساب می آید. عوامل موثر سودآوری بانک ها را می توان به عوامل داخلی (تحت کنترل مدیریت بانک ها) و عوامل خارجی (خارج از کنترل مدیریت بانک ها) تقسیم نمود. این پژوهش درصدد مطالعه و بررسی نحوه تأثیرگذاری عوامل داخلی موثر بر سودآوری شعب بانک کشاورزی استان اصفهان می باشد. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش از نوع روش توصیفی – تحلیلی و از شاخه پیمایشی است. به لحاظ ارتباط بین متغیرها، پژوهش حاضر از نوع همبستگی و زیر شاخه تحلیل رگرسیون می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی شعب بانک کشاورزی استان اصفهان و قلمرو زمانی آن نیز سال های 1387، 1388 و 1389 می باشد. داده های مورد نیاز این پژوهش از طریق پرسشنامه و صورت های مالی شعب بانک کشاورزی استان اصفهان استخراج گردیده است. روش های آماری مورد استفاده برای آزمون فرضیه ها، آلفای کرونباخ، آزمون T تک نمونه ای، تحلیل همبستگی و رگرسیون بوده که از طریق نرم افزار SPSS اجرا و محاسبه شده اند. در این پژوهش متغیر وابسته ROA (بازده دارایی ها) و متغیرهای مستقل عبارتند از: نوع و میزان سپرده ها، نوع و میزان تسهیلات اعطایی، شاخص های مدیریت نقدینگی، مدیریت هزینه ها، مدیریت ریسک اعتباری، انحراف از منابع و مصارف، اندازه، موقعیت جغرافیایی شعب، تعداد کارکنان، تحصیلات کارکنان، متوسط سن و متوسط سابقه کارکنان.

طبق نتایج این پژوهش، متغیرهایی همچون: مدیریت هزینه ها، مدیریت نقدینگی و مدیریت ریسک اعتباری در مقایسه با سایر متغیرها از یک ارتباط مثبت و معنی دار بسیار قوی با متغیر سودآوری برخوردار می باشند. در نهایت، با توجه به نتایج حاصله، یک سری راهکارهای عملی برای افزایش سودآوری بانک ها علی الخصوص بانک کشاورزی پیشنهاد گردیده است.

فهرست مطالب

چکیده:1

فصل اول: کلیات پژوهش.... 1

1-1- مقدمه:2

1-2- بیان مسئله:3

1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش6

1-4- اهداف پژوهش6

1-5- سوال اصلی پژوهش7

1-6- متغیرهای پژوهش7

1-7- ابزار گردآوری اطلاعات7

1-8- جامعه آماری8

1-9- تعریف واژگان8

فصل دوم: مشتری مداری و جذب مشتری در خدمات بانکی.. 10

2-1- مقدمه:11

2-2- پیش نیازهای مشتری مداری در ارائه خدمات :12

2-2-1- شناخت مشتریان عامل تقویت ارتباط:12

2-2-2- ساختارارتباط موثر و دوجانبه با مشتریان:13

2-2-3- خدمات خاص برای مشتریان خاص:14

2-2-4- نقش مشتریان درون سازمانی:15

2-3- مدل بازاریابی داخلی:15

2-4- ابزارهای فرایند مشتری مداری در بانکداری نوین:16

2-5- بررسی راهکارهای جذب منابع و افزایش توان رقابتی و سودآوری در بانک کشاورزی19

2-6- بررسی راهکارهای بهینه سازی خدمات بانکی20

2-7- عوامل موثر بر رضایت مشتریان23

2-7-1- عامل اول رفتار کارکنان24

2-7-2- عامل دوم شایستگی و مهارت کارکنان24

2-7-3- عامل سوم نوآوری در خدمات بانکی25

2-7-4- عامل چهارم سود و تسهیلات36

2-7-5- عامل پنجم نحوه پاسخگوئی و ارائه خدمات بانکی37

2-7-6- عامل ششم امکانات فیزیکی بانک37

2-7-7- عامل هفتم قابلیت اعتماد37

2-7-8- عامل هشتم تنوع در خدمات38

2-7-9- عامل نهم سهولت در خدمات38

2-8- بانکداری اسلامی و تاثیر کیفیت خدمات بر سودآوری بانکها39

2-8-1- بانکداری اسلامی (Islamic banking ) :40

2-8-2- بانکداری اسلامی چیست ؟41

2-8-3- تعریف کیفیت خدمات ( Service Quality) :43

2-9- ارزیابی تاثیر افزایش سود سپرده‌های بانکی بر سودآوری بانک‌ها45

فصل سوم: روش شناسی پژوهش.... 49

3-1- مقدمه50

3-2- روش تحقیق50

3-3- روش گردآوری داده ها50

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها52

4-1- یافته های تحقیق53

4-2- استنباط یافته ها58

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری... 68

5-1- مقدمه69

5-2- بحث69

5-3- نتیجه گیری :72

5-4- موانع موجود در مسیر پیشرفت بانک73

5-5- محدودیت پژوهش78

5-6- پیشنهادات اجرایی :78

منابع مورد استفاده:81


خرید و دانلود بررسی عوامل داخلی موثر بر سودآوری شعب بانک کشاورزی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.