عنوان مقاله: بررسی مسائل جاری در بازاریابی بین الملل مطالعه در مورد "بررسی تاثیر دین و مذهب بر بازاریابی بین الملل"
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 24
شرح مختصر:
هدف این مقاله بررسی تاثیر دین و مذهب در بازاریابی بین الملل می باشد. در این مقاله سعی شده است آنجه در تغییر خرید و فروش کالاها در سطح بین الملل موثر واقع می شوند مورد بررسی قرار گیرند. همچنین نقش فرهنگ ،اصول اخلاقی و اینترنت در بازاریابی بین الملل مورد بررسی قرار گرفته است. و الگو های فرهنگی برای درک و طبقه بندی فرهنگ، محک زدن سابقه فرهنگ های ملی و بررسی ثبات فرهنگ در میان فرهنگ های دیگر بیان شده است. و بخش ها مختلف فرایند مذاکره را در جهت فرهنگ های میان ملی بیان کرده است. و چهارچوبی از استراتژی های بازاریابی بین الملل ارایه شده است. و به تاثیراینترنت به عنوان ابزاری جهت دسترسی مصرف کننده به بازارهای خارجی با شالوده های اقتصادی سیاسی و اجتماعی مختلف پرداخته شده است. از جمله موضوعاتی که تاثیر آن بر بازارهای بین المللی مد نظر قرار می گیرد می توان به تاثیر اقتصاد و محیط اقتصادی، تاثیر فرهنگ جوامع و تاثیر محیط حقوقی- سیاسی اشاره نمود. در بحث محیط اقتصادی به عنوان یکی از مهم ترین موضوعات تاثیر گذارگفته می شود که دو عامل قابل کنترل وغیر قابل کنترل به عنوان مواردی که در بازارهای بین المللی نقش ایفا می کنند. در قسمت بعد فرهنگ به عنوان یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر بازارهای بین المللی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، که در آن بعد از ذکر مفهوم فرهنگ به موضوعات اجزای فرهنگ، عوامل تاثیرگذار بر فرهنگ و الگوی چهاربعدی هافستد پرداخته خواهد شد. اما در این ماهیت فرهنگ یکسری عوامل تاثیر گذار است که تاثیر آنها بر بازارهای بین المللی غیر قابل چشم پوشی است. موثر ترین عامل بر فرهنگ که حتی خود به طور مستقیم بر بازارهای بین المللی موثر می باشد، دین و مذهب است. زیرا دین و مذهب هر کشور در تعیین اینکه چه کالایی بیشتر مورد تقاضا قرار گیرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. البته به غیر از دین و مذهب عواملی مانند سیاست فروش، فناوری و فرهنگ مادی، سازمانها و نهادهای اجتماعی، تحصیلات، ارزشها و طرز فکر، زبان، زیباییشناسی نیز می تواند اثرگذار واقع شوند. در ادامه بحث مباحث دیگر مربوط به موضوع پرداخته خواهد شد.
فهرست مطالب
چکیده:2
کلید واژگان:2
مقدمه. 2
پیشینه تحقیق.. 3
بیان مسئله. 3
استراتژیهای ورود به بازارهای بین المللی.. 6
سرمایهگذاری مستقیم.. 7
فرهنگ... 7
الگو هافستد. 7
الگو شواتز. 8
تعامل غیر وظیفه ای.. 9
تعامل وظیفه ای.. 9
1- مفهوم بازار بین المللی.. 9
2- حیطه عمل بازار بینالمللی.. 10
3- تحلیل محیط بازار بینالمللی.. 10
1-3- محیط اقتصادی.. 10
2-3- فرهنگ... 10
1-2-3- مفهوم فرهنگ... 10
2-2-3- اجزای فرهنگ... 11
3-2-3- عوامل تاثیرگذار بر فرهنگ... 12
1-3-2-3- موثر ترین عامل: دین و مذهب... 12
ترکیب رویکردها13
2-3-2-3-سایر عوامل :15
4-2-3- الگوی چهاربعدی هافستد. 15
5-2-3- ویژگی بازارهای بین الملل.. 16
3-3- محیط سیاسی/ حقوقی.. 16
نتیجه گیری و پیشنهاد. 18
منابع و مآخذ. 19