سوادفناوری، شایستگی معلم در عصر دیجیتال

در دنیای امروز اهمیت و ضرورت فهم درست از فناوری و مفاهیم آن و لزوم کسب عمیق قابلیت ها و مهارت های لازم برای استفاده از آن هرروز آشکارتر می شود. حاصل این شناخت در کشورهای پیشرفته، تمایل و تقاضای بسیار زیاد برای گنجاندن"آموزش فناوری " در ردیف آموزش ها و برنامه های درسی اصلی و معمول در همه دوره های تحصیلی(ابتدایی، میانی،دبیرستان) می باشد. مفهوم سواد با شیوه بهره گیری از فناوری رابطه ای استوار دارد و بدون آگاهی از فنون استفاده بهینه از فناوری نمی توان به اطلاعات سودمند دسترسی پیداکرد. امروزه محیط های آموزشی پویا تلاش می کنند تا با فراهم ساختن زمینه ورود فناوری به کلاس های درس و استفاده از آنها در آموزش، به گسترش این ابزار کارآمد در فعالیت های آموزشی و پژوهشی یاری رسانند. بر این اساس باید گفت که مفهوم سواد در عصر دیجیتال، با نفوذ فناوری در زندگی حرفه ای پیوندی وسیع ، 2007 ). با توجه به مفهوم سواد فناوری،"توانایی و قابلیت فرد در فهم درست، اداره کردن، کاربرد و ارزیابی دارد. (بروکس یانگ ، 2008 )، داشتن سواد فناورى مانند سواد خواندن ونوشتن لازم وضرورى محسوب مى  فناوری"(انجمن بین المللی آموزش فناوری شود زیرا کار، تحصیل و زندگى همه افراد با فناورى مرتبط است. همه افراد در هر شغلى نیازمند به درک مفاهیم فناورانه، و توانایى استفاده از محصولات وسیستمهاى فناورانه هستند.


خرید و دانلود سوادفناوری، شایستگی معلم در عصر دیجیتال

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.