هدف از پژوهش توصیفی همبستگی حاضر؛ بررسی ارتباط ابعاد مختلف برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی با اثربخشی سازمان بوده است. جامعه ی آماری 208 نفر از کارکنان اداری نمایندگی های مدیران خودرو خراسان می باشند که به دلیل امکان پژوهش بر روی تمام جامعه آماری از روش تمام شماری استفاده و جهت ارزیابی اثربخشی سازمان چهار بعد متغیر کیفیت محصولات و خدمات، استحکام فرهنگ سازمانی، بازدهی منابع انسانی و نقل و انتقالات منابع انسانی توسط گویه های مناسب، پرسشنامه محقق ساخته برنامه ریزی استراتژیکمنابع انسانی شامل گویه های ابعاد مختلف اثربخشی سازمانی و گویه های سنجش و به Spss برنامه ریزی استراتژیک توزیع شد. تحلیل داده های جمع آوری شده با استفاده از تکنیک های آماری با نرم افزار کمک آزمون های همبستگی مدل روابط بین دو متغیر مورد تحلیل قرار گرفت. در این مدل برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی یک متغیر چهار شاخص و متغیر اثربخشی نیز با چهار بعد در نظر گرفته شد. نتایج بدست آمده از تحلیل آماری نشان داد:
بین نوآوری و افزایش کیفیت محصولات در نمایندگی مدیران خودرو رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
بین تعهد سازمانی و افزایش نرخ بازدهی سازمانی در نمایندگی مدیران خودرو رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
بین رضایت شغلی و کاهش نقل و انتقالات منابع انسانی در نمایندگی مدیران خودرو رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.