استراتژیهای اینترنت بطور غیرقابل وصف چه به لحاظ پیادهسازی و چه بخاطر تغییرات سریع قوانین و قاعدههای مربوط به خود در جهان، همواره نیاز به تغییر و تحول سریع در قوانین تجارت را طلب مینماید.
در حالی که هم اکنون در دوران رشد و بلوغ اینترنت و کسب و کار الکترونیکی قرار داریم، هنوز بسیاری از سازمانها از تاثیراتی که به لحاظ بکارگیری اینترنت در زمینههای حقوقی ایجاد شده مطلع نمیباشند. به منظور تبیین اهمیت موضوع فوقالذکر بسیاری از دانشکدههای مدیریت و علوم انفورماتیک برای آن دسته از افرادی که سابقه رسمی در زمینه قوانین حقوقی ندارند اقدام به برگزاری دورههای آموزشی و کارگاههای متلفی نمودهاند و افراد مختلفی را تحت آموزش قرار میدهند از جمله مدیران اجرائی که شناخت کافی در مورد قوانین حقوقی نداشته اما در فرآیندهای تجاری سازمان خود نقش استراتژیکی دارند.
هر چند روشهایی جهت محافظت از داراییهای معنوی از طریق قوانین copyright و حقوق مربوط به ثبت اختراع و حق امتیاز ارائه گردیده است لیکن در بررسی قوانین حاکم به اینترنت همواره ریسک را به عنوان یک ضریب مهم در کسب و کار تجاری میباید مدنظر قرار داد.
برنامهریزیها نشان میدهد که در آینده تصویر بهتری از قوانین حاکم بر سازمانهای الکترونیکی در پیش رو خواهیم داشت.
مزیتهای تجارت الکترونیکی
ـ افزایش رشد تجارت
ـ افزایش فروش
ـ افزایش درآمد
ـ افزایش سرمایهگذاری
ـ افزایش سطح رفاه زندگی مردم
تعداد صفحات :73
فرمت فایل :Word ورد doc