مقاله جهان رقابتی در عصر جهانی شدن

جهان رقابتی جهان امروز به ویژه در عصر جهانی شدن محیط رقابتی شده است. رقابت، پویایی و تحول می آورد. در جهان رقابتی، برای برخورداری از جایگاه انحصاری باید دائم به دنبال نوآوری و توسعه بود. در 8 سال اخیر، در میان 500 شرکت برتر، 70 شرکتی که همیشه بوده اند، بی وقفه نو آوری داشته اند و شرکت هایی حذف شدند که تحول نداشتند.شرکت ها در جهان رقابتی از طریق رقابت به جایگاه انحصاری دست می یابند.بنابراین، کسب و کار جهانی محتاج انحصار رقابتی است و نه انحصار موهبتی. درمفهوم راهبردی بازار، میان جهان خواری، یعنی به دست آوردن سهم بازار، با کشف جهانِ جدید بازار تمایز مهمی وجود دارد. بنابراین، رقابت جهت گیری خاصی پیدامی کند. جهت گیری رقابت از به دست آوردن سهم بیشتر بازار به کشف بیشترجهان جدید تحول می یابد. بسیاری از شرکت های ورشکسته، شرکت های سرمایه گذاری بوده اند. رمز ورشکستگی آن ها این است که به جای رقابتی کردن بنگاه ها، به دلالی و خرید و فروش بنگاه ها همت گماشته اند.بنگاه ها در جهان رقابتی باید رقابت پذیر باشند. رقابت گریزی به معنای تلاش در بهدست آوردن جایگاه انحصاری موهبتی و نیز رقابت ستیزی به معنای جنگ و تخریب برای برخورداری ظالمانه و زورگویانه از جایگاه انحصاری پاسخگو نیست، بلکه تنهاراه ماندگاری در جهان رقابتی، رقابت پذیری اخلاقی است. رقابت پذیری در صنعت بیمه دشوارتر از صنعت های دیگر است، مگر آن که در توسعۀ بنگاه های کسب وکار تفکر جهانی را فروگذاریم.از رقابت گریزی تا رقابت پذیری- سازمان های کسب و کار از حیث رقابت به سه گروه قابل تقسیم هستند: 1رقابت گریز، 2- رقابت ستیز، 3- رقابت پذیر.سازمان های رقابت گریز در فضایی رشد می کنند که امکان رقابت وجود ندارد.دست یابی به جایگاه انحصاری موهبتی و.... با تخفیف


خرید و دانلود مقاله جهان رقابتی در عصر جهانی شدن

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.