بررسی رابطه بین ابعاد شخصیت با نوآوری در شعبات بیمه همدان

تحقیق حاضر به منظور بررسی رابطه ابعاد سه گانه شخصیت )خود کنترلی و خودکارآمدی( با نوآوری کارکنان شرکتهای بیمه ایران در شهر همدان انجام شد ، این تحقیق از نظر هدف )نوع تحقیق( کاربردی می باشد و از نظر روش اجرای تحقیق توصیفی همبستگی می باشد و باتوجه به نوع و ماهیت تحقیق ، برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از روش - کتابخانه ای جهت بررسی سوابق و ادبیات موضوع استفاده شده است .جامعه آماری ما را کارکنان شعب بیمه ایران در شهرهمدان تشکیل دادند که با استفاده از سایت بیمه ایران کارکنان مشغول به کار در این شعبات در شهر همدان 56 نفر بودند ، با توجه با جدول مورگان حجم نمونه 65 نفر به دست می آید به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. روش گردآوری اطلاعات به صورت میدانی و کتابخانه ای گردآوری شده اند ، ابزار گرد آوری اطلاعات پرسشنامه های نوآوری ،اسمیت و همکاران ) 2891 ( ، پرسشنامه خودکار آمدی عمومی شرر ) 2898 ( و پرسشنامه خود کنترلی تانجی1002 )بوده اند ، در پژوهش حاضر برای تجزیه و تحلیل داده ها از دو بخش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. ( جهت اثبات فرضیه ها در روش تحلیل استنباطی از روش رگرسیون خطی جهت اثبات فرضیه اصلی و از ضریب همبستگی جهت اثبات فرضیه های فرعی استفاده شد ، نتایج تحقیق نشان داد که مشخص شد که ابعاد سه گانه شخصیت بر نوآوری کارکنان تاثیر مثبت ومعناداری وجود داشت ، همچنین نتایج نشان داد که بین خود کارآمدی و خود کنترلی با نوآوری کارکنان رابطه مثبت ومعناداری وجود دارد .


خرید و دانلود بررسی رابطه بین ابعاد شخصیت با نوآوری در شعبات بیمه همدان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.