مدیریت پساب های شهری حمام شیخ بهایی تصفیه فاضلاب در مبدا منازل

عنوان مقاله: مدیریت پساب­های شهری حمام شیخ بهایی تصفیه فاضلاب در مبدا منازل

قالب بندی: word

تعداد صفحات: 21

قسمتی از متن:

تصفیه فاضلاب بر خلاف سامانه­ ها و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب که از پشتوانه تاریخی طولانی برخوردار است سابقه تاریخی کوتاهی داشته و صنعت جدیدی است و بعضی از روشهای تصفیه فاضلاب نظیر سپتیک تانک تازگی بیشتری دارد.

در حدود یکصد سال پیش که رابطه‌ای بین اثر باکتری‌ها و میکروب‌های بیماریزا در واگیری و شیوع بیماریها آشکار گشت انسان به فکر پاکسازی آب‌های آلوده افتاد. به عبارت دیگر تصفیه فاضلاب در روند امروزی خود بیشتر در اثر پیشرفت علم زیست شناسی و پزشکی به وجود‌آمده است. پرداختن و توجه به این فن از آنجا شروع شد که به تدریج برای جلوگیری از آلوده شدن منابع طبیعی و به ویژه رودخانه‌ها ورود فاضلاب به این منابع ممنوع اعلام گردید. این جلوگیری‌ها نیاز به تصفیه فاضلاب و تکامل روشهای آن را ایجاب نمود با گذشت زمان و بویژه پس از جنگ جهانی دوم در نتیجه توسعه شهرها و منابع خطر آلودگی محیط زیست و در نتیجه نیاز به تصفیه فاضلاب با شدت بی­سابقه‌ای افزایش یافت و همزمان با آن روشهای بسیاری برای تصفیه فاضلاب پیشنهاد و به کار گرفته شد.

در تکامل فن تصفیه فاضلاب از نظر زمانی روشهای طبیعی جزو قدیمی­ترین روش‌هایی هستند که برای تصفیه بکار گرفته شده­اند. به ویژه استفاده از فاضلاب برای آبیاری کشاورزی به علت خاصیت کودی آن در یکصد سال پیش تاکنون در کشورهای اروپایی متداول بوده است.

در ایران از زمان‌های بسیار دوری لجن بدست آمده از چاه‌های جذب کننده فاضلاب به عنوان کود کشاورزی بکار گرفته می‌شده است ولی در تمام این روشها بیشتر تکیه بر بازیابی از مواد کودی فاضلاب بوده است و نه تصفیه آن از ده‌ها سال پیش تا کنون دریاچه‌های تثبیت فاضلاب در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.


خرید و دانلود مدیریت پساب های شهری حمام شیخ بهایی تصفیه فاضلاب در مبدا منازل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.