فهرست چکیده....................................................................................................................................................................4 کلید واژه...............................................................................................................................................................4 مقدمه.....................................................................................................................................................................5 فرهنگی،آثاروابنیة تاریخی وفعالیت های علمی همراه باشد. .................................................................12 معلم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی..................................................................................................31 پیشگیری و درمان............................................................................................................................................35 نحوه ی برخورد با مشکل................................................................................................................................36 روش های پیشنهادی......................................................................................................................................39 پیشنهادها و راهکارها.......................................................................................................................................56 نتیجه...................................................................................................................................................................59 منابع.....................................................................................................................................................................60 چکیده سؤال این است که مدارس ما برای تربیت فرهنگی ،اجتماعی و در نهایت برای تحقق هدفهای توسعه گرایانه چگونه عمل میکنند .
منظور از آموزش و پرورش، به حرکت درآوردن فرآیند توسعه همه جانبة بشر است که در طول زندگانی انسان ها با هدف شکوفایی فکری، جسمی، احساسی، اخلاقی و معنوی صورت می گیرد. از طرف دیگر وظیفه آموزش و پرورش تنها تربیت آموزشگاهی و یا تدریس یک شخص معیّن و یا یک درس معین به حساب نمی آید. در حقیقت مدارس و سایر مؤسسات آموزشی در جوامع امروز کوشش دارند که خصوصیات اخلاقی با اجرای برنامه های گروهی و طرح مسایل اجتماعی به طور جدی عملی شود. کلید واژه معلم،آموزش،توسعه،اجتماع