پروژه طراحی ایجاد صنایع امکان سنجی احداث کارخانه سنگبری سنگ چینی با ظرفیت تولید 23 تن در روز در شهرستان نی ریز

مقدمه :

با بررسی های انجام گرفته در مورد طراحی و احداث پروژه ای صنعتی ، با توجه به پتانسیل های موجود در شهرستان نی ریز(از شهرهای استان فارس با فاصله 220 کیلومتری مرکز استان و واقع در جنوب شرق فارس) ونیز نزدیک به واقعیت بودن احداث این کارخانه و همچنین امکان کسب و جمع آوری اطلاعات کامل و جامع ،تصمیم بر آن گرفته شد که امکان سنجی و توجیه پذیری احداث یک کارخانه ی سنگ بری در شهرستان نی ریز که بتواند بازار را به دست گرفته و پیشتاز این رقابت باشد و نیز با بر طرف کردن مشکلات کارخانه های دیگر افزایش سود و تولید و ... را در بر داشته باشد را بررسی کرده و طرحی کامل برای احداث فرضی این واحد صنعتی کوچک را ارائه نماید. با عنایت خداوند این پروژه در تاریخ 8/1/1392 با بازدید اجمالی اینجانب از سنگبری درنا سنگ شروع ودر ادامه اطلاعات جامع تری در تاریخ 21/1/1392 از طریق مدیر عامل آن کارخانه در اختیار قرار گرفته و کار با جدیت ادامه پیدا کرد .

 

دلایل انتخاب طرح (بصورت اجمالی)

در این طرح ما به بررسی های فنی ، اقتصادی ، امکان سنجی ، بازار فروش ، توجیه اقتصادی و ... احداث این طرح خواهیم پرداخت و نیز دلایلی مبتنی بر چرایی انتخاب این طرح ارائه می کنیم و نیز بیان خواهیم کرد که چرا نی ریز انتخاب گردیده و چرا سنگ بری برای احداث انتخاب شده و چرا هایی از این قبیل را پاسخ خواهیم داد . به صورت کلی و اجمالی می توان دلایل انتخاب این طرح برای طراحی و ایجاد را در قالب موارد زیر خلاصه کرد :

وجود معدن های سنگ چینی فقط در نزدیکی شهر نی ریز ودر نتیجه ی آن تأمین مواد اولیه راحت ، ارزان و به موقع
امکان کسب اطلاعات جامع و کامل ودر نتیجه ی آن ایجاد طرح کامل وبدون نقص
نزدیک به واقعیت بودن امکان احداث این پروژه با توجه به میزان سرمایه گذاری اولیه و ... و در نتیجه علاقه به طرح این موضوع برای بررسی امکان سنجی و توجیه پذیری طرح
امکان توسعه و منسجم سازی طرح با توجه به نقایص و سنتی بودن اداره واحدهای دیگر توسط رقبا
تک قطبی بودن تولیدات این کارخانه ها که بازار رقابتی را محدود و در نتیجه رقابت و ابقا را ممکن می سازد .
تأثیر نداشتن تحریمات و روابط سیاسی کشور بر روی تولید ، فروش و تهیه مواد اولیه و ...
و ...

البته تعداد زیادی از دلایل به سبب این که در ادامه پروژه به طور مفصل بدان اشاره خواهد شد و یا به صورت نتیجه گیری های انتهای هر بحث عنوان می گردد در مقدمه جایی برای اشاره به آن دیده نشده و از آوردن آن امتناع کردیم و تنها به ذکر چندمورد بسنده شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.