مقاله شغل مهمانداری هواپیما

شغل مهمانداری هواپیما* از کلیه همکاران و علاقمندان درخواست می شود به منظور انعکاس دیدگاه ها ،نظریات و تجارب خود -این شغل مهم در صنعت هوانوردی را در چند سطر تعریف یاتوصیف کنند..اینک چند دیدگاه جمع آوری شده :** مهمانداری هواپیما نه تنها یک حرفه فنی در صنعت هوانوردی از جنبه ایمنی ، بلکه یک حرفه مهم از جنبه بازرگانی و بازاریابی و جلب مشتری نیز می باشد. در حقیقت مهمانداران شغلی چند وجهی دارند.** این شغل آمیزه ای است از دانش حرفه ای ، تخصص، تجربه ، تبحر و هنر ! مهمانداران با تجربه انسان هایی دانا ، مهربان ، با آستانه صبر بالا ، روانشناس ، سخندان ، توانا به استفاده مطلوب و با تدبیر از امکانات موجود و ...هستند.2از نظر تخصصی- مهمانداران پرستاران و بهیاران پرواز، ماموران آتش نشانی ، کارشناسان ایمنی ، ارائه کننده های خدمات و تسهیلات در نظر گرفته شده ، نظم دهنده به مسائل وامور کابین ، پرسنل روابط عمومی و ضابطین شرکت هوایی برای اجرای دقیق سیاستهای شرکت می باشند.** 

مهمانداری هواپیما شغلی خاص و استثنایی است. یک وظیفه عام و ظاهری و روزمره وشناخته شده در انظار عموم دارد یعنی کمک و راهنمایی مسافرین و ارائه سرویس وخدمات در نظر گرفته شده توسط شرکت هوایی – و دیگری که وظیفه اصلی آنان است:" مدیریت بحران در شرایط خاص و حوادث!!"این شرایط خاص میتواند :4الف) اتفاقات ساده ای مانند بیماری مسافران، تاخیر های طولانی ، متلاطم بودن هوا، بحثو جدل ها و دعواهای عادی و ... باشد . یا :ب) حوادث بزرگی مانند سوانح هوایی و هواپیماربایی ، خراب شدن هواپیما مثل باز نشدنچرخ ها- از کار افتادن موتورها یا آتش گرفتن آن و ... باشد....که مهمانداران باید همیشه گوش بزنگ و و هشیار وقوع این حوادث غیر مترقبه باشند.** گاهی اوقات که صبح های بسیار زود از خواب بیدار می شوم و برای پرواز آماده میشوم و از پنجره های خانه ام به بیرون نگاه می کنم و همه جا را در خاموشی -و مردم رادر خواب ناز میبینم دلم می گیرد و به خودم لعنت می فرستم که این هم شغل بود که توانتخاب کردی


خرید و دانلود مقاله شغل مهمانداری هواپیما

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.