ارائه الگوی تصمیم گیری گروهی برای سنجش اهمیت الزامات مشتریان در محیط فازی

امروزه گسترش عملکرد کیفیت به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت کیفیت جامع میباشد که در آن نظرات و نیازمندیهای مشتریان دریافت گردیده و با استفاده از ابزارهای گوناگون، آنها را به نیازمندیهای تولید و عملیات تبدیل میکند. این تحقیق، یک الگوی جامع برای تعیین میزان اهمیّت الزامات مورد نظر مشتریان در محصول یا خدمت یک سازمان ارائه مینماید و تلاش میکند ضمن درنظرگرفتن الزامات موردنظر مشتریان و ارزیابی فازی آنها از میزان اهمیت این الزامات، نقاط ضعف و قوّت سازمان موردنظر در تحقق الزامات مربوطه )نسبت به سایر رقبا( را مشخص نماید. در این مدل، برای بدست آوردن نتایج ارزیابی ها از روش TOPSIS فازی که یکی از تکنیکهای مؤثر تصمیم گیری با معیارهای چندگانه میباشد استفاده شده است. روش پیشنهادی این تحقیق، در مقایسه با سایر روشهای انجامشده، کاملتر بوده و مبنای مناسبی در تعیین اولویتهای بهبود مشخصه های فنی محصول میباشد. در نهایت، مدل ارائه شده تحقیق برای یک نمونه کاربردی، استفاده شده و نتایج نهائی آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.


خرید و دانلود ارائه الگوی تصمیم گیری گروهی برای سنجش اهمیت الزامات مشتریان در محیط فازی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.