برای موفقیت در دنیای حرفه ای، باید حرفه ای شد. صادرات، ارتباط داشتن با بازارهای حرفه ای وحرفه ای های بازار، در آن سوی مرزهای ملی است. هدف از صادرات، یافتن فرصت ها و ایجاد وافزایش سهم کالاها و خدمات داخلی، در بازارهای خارجی است. بازار حرفه ای، بازاری استدارای فرهنگ، اصول، ضوابط و قواعدی که شناخت، احترام و رعایت آنها، پیش نیاز ورود و لازمه ادامه حضور در آن است. غیر حرفه ای ها گاهی با ترفندهایی وارد این گونه بازارها می شوند؛ امادوام نمی آورند
موفقیت تبلیغ برای صادرات، مبتنی بر درک درست تبلیغ و صادرات است. تبلیغ کننده صادرات باید حرفه ای باشد و به این باور رسیده باشد که تبلیغ حرفه ای برای صادرات غیر حرفه ای، به اندازه تبلیغ غیر حرفه ای برای صادرات حرفه ای، بی معنا و بی اساس است و نتیجه آن، هدر دادن وهرز رفتن وقت، پول و انرژی و نومیدی و شکست است .
و.. با تخفیف ویژه