دانلود کتاب ماشین نویس‌ها و ببر

 داستان ماشین نویس ها و ببر که توسط پرویز صیاد ترجمه شده و توسط انتشارات مرکز نمایش پدید در ۱۳۴۶ چاپ و منتشر شده است. در همان سال توسط خود صیاد کارگردانی شد و در سالن انجمن ایران و آمریکا ( محل فعلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ) به روی صحنه رفت.


خرید و دانلود دانلود کتاب ماشین نویس‌ها و ببر

پایان نامه تاثیر شبکه های اجتماعی بر بازاریابی

عنوان پایان نامه: تاثیر شبکه های اجتماعی بر بازاریابی( مطالعه موردی شرکت گرانیت )

به همراه پرسشنامه و  خروجی نرم افزار و کار آماری

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 135

شرح مختصر:

در این تحقیق سعی بر این است تا تاثیر شبکه های اجتماعی بر بازاریابی مورد بررسی قرار گیرد. در ابتدا تعریفی از شبکه های اجتماعی ارائه می گردد , سپس تاثیر آن بر بازاریابی و در آخر بازاریابی رابطه مند و بازاریابی اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد.

این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش علّی است و از شاخه پیمایشی می باشد. جامعه مورد مطالعه در این تحقیق 60 نفر از مدیران متخصص شرکت گرانیت کاشان می باشد.دراین پژوهش،ترکیبی از دو روش کتابخانه ای و میدانی استفاده شده است ، بدین صورت که در بررسی ادبیات و پیشینه تحقیق از روش کتابخانه ای و برای تجزیه وتحلیل اطلاعات ازروش میدانی استفاده شده است.

دراین تحقیق پایایی پرسشنامه با استفاده از روش اندازه گیری آلفای کرونباخ به وسیله نرم افزار SPSS محاسبه شده است. در تحقیق حاضر اطلاعات به دست آمده با استفاده از تحلیل های آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

به طور کلی شبکه های اجتماعی به عنوان ساختارهای اجتماعی ساخته شده از گره ها می­باشند که معمولا افراد یا سازمان ها به وسیله یکیا چند نوع خاص ارتباط مثل تبادلات مالی،دوستی،تجارت،احساسات،تعصبات،سرگرمی­ها و عادات بهم مرتبط می­شوند.شبکه های اجتماعی مردم را با همه­ی علاقه مندی های متفاوت به هم متصل میکنند. یکی از ناحیه های گسترش­ یافته در استفاده از این شبکه ها محیط های صنفی و به صورت شرکت درآمده می باشد.

محققان اجتماعی سالیان زیادی به این سوال اساسی که چگونه تمایلات،رفتارها و نوآوری­ها از طریق شبکه های اجتماعی گسترش پیدا می­کنند علاقه مند بوده اند.

ارزش و کاربری رسانه های شبکه های اجتماعی برای سازمان ها همانند همه رسانه های دیگر بیشتر از اینکه به ماهیت خود آن رسانه بستگی داشته باشد، به رویکرد سازمان ها در مقابل آنها و میزان بهره برداری مناسب از آنها بستگی دارد. در این مقاله با تشریح مفهوم شبکه های اجتماعی و مثال هایی از آنها، به آنالیز این شبکه ها و سپس به بحث در مورد بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی پرداخته شده است. بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی با ارتباط و تعامل آغاز می شود و این تعامل باید به طور مستمر میان شرکت و مشتریان بالقوه و بالفعل آن برقرار باشد. رفتار مطلوب شبکه های اجتماعی کلیدی ترین عنصر موفقیت در شبکه های اجتماعی محسوب می شود. به عبارت دیگر در این شبکه ها باید مواظب رفتار خود بود. تقویت بازاریابی دهان به دهان.تحقیقات بازاریابی، بازاریابی عمومی، ایجاد ایده و توسعه محصولات جدیدبرخی از کارکرد­های شبکه های اجتماعی هستند. راه های ورود و نحوه فعالیت شرکت ها در شبکه های اجتماعی، موانع قانونی و اشتباهات متداول در بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی و موضوعات مرتبط دیگری در این مقاله به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است.

فهرست مطالب:

چکیده:‌د

 فصل اول: کلیات پژوهش.... 1

1-1- مقدمه. 2

1-2- بیان مسئله. 3

1-3- پیشینه موضوع.. 4

1-4- اهداف تحقیق.. 4

1-4-1- هدف اصلی.. 4

1-4-2- اهداف فرعی.. 5

1-5-ضرورت و اهمیت تحقیق.. 5

1-6- سوال تحقیق.. 8

1-7- فرضیه های پژوهش :8

1-8- علت انتخاب موضوع:8

1-9- تعاریف واژه هــا:9

 فصل دوم:نظریه ها و پیشینه مربوط به پژوهش.... 11

2-1- مقدمه. 12

2-2- بازار و بازاریابی.. 13

2-3- فرآیند و عملکرد بازاریابی.. 13

2-4- تجزیه و تحلیل محیطی.. 14

2-5- برنامه ریزی و استراتژی بازاریابی از ﻃﺮﻳﻖﺷﺒﻜﻪ‌های اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ.. 15

2-6- کالا.. 19

2-7- مبادله. 19

2-8- اجزا و عوامل بازاریابی.. 20

2-9- استراتژی‌های بازاریابی از ﻃﺮﻳﻖﺷﺒﻜﻪ‌های اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ.. 22

2-10- تعریف بازاریابی داخلی.. 24

2-11- مدل های بازاریابی.. 24

2-12- مزایای بازاریابی از ﻃﺮﻳﻖﺷﺒﻜﻪ‌های اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ.. 30

2-13- تفاوت بازاریابی تجاری و بازاریابی اجتماعی.. 31

2-14- اهمیت بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی.. 44

2-15- ﺑﺮﺧﻲ از ﻛﺎرﻛﺮدﻫﺎی ﺷﺒﻜﻪ‌های اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ در بازاریابی.. 47

2-17- تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی الکترونیکی.. 49

2-18- شبکه های اجتماعی گرایشی جدید در بازاریابی الکترونیکی :50

2-19- آیا شبکه های اجتماعی تجارت الکترونیک را بهبود می بخشد؟. 50

2-20- گراف و آنالیز ارتباطی در Over stock:51

2-21- شبکه های اجتماعی و تجارت الکترونیک:52

2-22- نتیجه گیری... 56

 فصل سوم:روش اجرای تحقیق.. 58

3-1- مقدمه. 59

3-2- روش تحقیق.. 59

3-3- فرضیه های تحقیق.. 60

3-4- جامعه و نمونه آماری... 60

3-5- تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری... 60

3-6- روش گرد آوری اطلاعات... 61

3-7- ابزارگردآوری اطلاعات... 61

3-8- روایی پرسشنامه. 62

3-9- پایایی پرسشنامه. 63

3-10- روش تجزیه و تحلیل داده ها64

3- 11- بررسی عوامل دموگرافیک بر روی متغیرهای تحقیق.. 64

 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های پژوهش.... 65

4-1- مقدمه. 66

4-2- توصیف داده ها67

4-3- فرضیه های پژوهش و تحلیل داده ها71

4-4- نتایج توصیفی.. 72

4-5- بررسی رویکردهای رابطه ای مدیران شرکتهای گرانیت:91

4-6- ارزیابی اثربخشی فعالیتهای بازاریابی در شرکتهای گرانیت:92

4-7- ارزیابی پویایی محیط رقابت شرکتهای گرانیت:93

4-8- نتایج استنباطی.. 94

 فصل پنجم: ارائه نتایج ، پیشنهادات و محدودیت های پژوهش.... 97

5-1- نتایج پژوهش.... 98

5-2- نتایج فرضیه های پژوهش :99

5-3- مزایای بازاریابی از ﻃﺮﻳﻖ ﺷﺒﻜﻪ‌های اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ.. 99

5-4- نتایج آزمون فرضیه ها:99

5-5- جمعبندی نهایی:100

5-6- نتایج آزمون فرضیه ها :. 101

5-7- محدودیتهای تحقیق.. 101

5-8- پیشنهادات کاربردی... 101

5-9- پیشنهادات جهت تقویت آتی.. 102

5-10- پیشنهاد به محققان آتی.. 102

منابع.. 103

منابع فارسی.. 103

منابع لاتین.. 103

پیوست ها105

پیوست الف-1: پرسشنامه. 106

پیوست الف- 2: خروجی نرم افزار. 109

 فهرست جداول

جدول 3-1 طیف لیکرت... 62

جدول3-2 شماره سوالات پرسشنامه درمورد فرضیه ها62

جدول4-1: توزیع فراوانی و درصد مدیران مورد مطالعه بر حسب جنسیت.... 67

جدول4-2: توزیع فراوانی و درصد مدیران مورد مطالعه بر حسب سن.. 68

جدول4-3: توزیع فراوانی و درصد مدیران مورد مطالعه بر حسب تحصیلات... 69

جدول4-4: توزیع فراوانی و درصد مدیران مورد مطالعه بر حسب سمت شغلی.. 70

جدول 4-5: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه1. 72

جدول 4-6: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه2. 73

جدول 4-7: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه3. 73

جدول 4-8: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه4. 74

جدول 4-9: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه5. 74

جدول 4-10: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه6. 75

جدول 4-11: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه7. 75

جدول 4-12: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه8. 76

جدول 4-13: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه9. 76

جدول 4-14: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 1. 77

جدول 4-15: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 2. 78

جدول 4-16: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 3. 78

جدول 4-17: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 4. 79

جدول 4-18: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 5. 79

جدول 4-19: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 6. 80

جدول 4-20: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 7. 80

جدول 4-21: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 8. 81

جدول 4-22: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 9. 81

جدول 4-23: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 10. 82

جدول 4-24: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 11. 82

جدول 4-25: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 12. 83

جدول 4-26: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 13. 83

جدول 4-27: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 14. 83

جدول 4-28: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 15. 84

جدول 4-29: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 1. 85

جدول 4-30: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 2. 85

جدول 4-31: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 3. 86

جدول 4-32: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 4. 86

جدول 4-33: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 5. 87

جدول 4-34: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 6. 87

جدول 4-35: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 7. 88

جدول 4-36: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 8. 88

جدول 4-37: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 9. 89

جدول 4-38: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 10. 89

جدول 4-39: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 11. 90

جدول 4-40: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 12. 90

جدول4-41:بررسی رویکردهای رابطه ای مدیران شرکتهای گرانیت در فعالیتهای بازاریابی.. 91

جدول4-42:ارزیابی اثربخشی فعالیتهای بازاریابی در شرکتهای گرانیت 92

جدول4-43:ارزیابی پویایی محیط رقابت شرکتهای گرانیت 93

جدول4-44: خلاصه داده های ضریب همبستگی اسپیرمن برای فرضیه اول پژوهش.... 94

جدول4-45: خلاصه داده های ضریب همبستگی اسپیرمن برای فرضیه دوم پژوهش.... 95

جدول 4-46: بررسی اثر متغیرهای توصیفی بر روی متغیرهایاصلی پژوهش.... 95

 فهرست نمودارها

نمودار4-1: توزیع فراوانی و درصد مدیران مورد مطالعه بر حسب جنسیت.... 67

نمودار4-2: توزیع فراوانی و درصد مدیران مورد مطالعه بر حسب سن.. 68

نمودار4-3: توزیع فراوانی و درصد مدیران مورد مطالعه بر حسب تحصیلات... 69

نمودار4-4: توزیع فراوانی و درصد مدیران مورد مطالعه بر حسب سمت شغلی.. 70

نمودار 4-5: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه1. 72

نمودار 4-6: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه2. 73

نمودار 4-7: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه3. 73

نمودار 4-8: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه4. 74

نمودار 4-9: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه5. 74

نمودار 4-10: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه6. 75

نمودار 4-11: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه7. 75

نمودار 4-12: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه8. 76

نمودار 4-13: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه9. 76

نمودار 4-14: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 1. 77

نمودار 4-15: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 2. 78

نمودار 4-16: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 3. 79

نمودار 4-17: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 4. 79

نمودار 4-18: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 5. 79

نمودار 4-19: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 6. 80

نمودار 4-20: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 7. 80

نمودار 4-21: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 8. 81

نمودار 4-22: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 9. 81

نمودار 4-23: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 10. 82

نمودار 4-24: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 11. 82

نمودار 4-25: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 12. 83

نمودار 4-26: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 13. 83

نمودار 4-27: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 14. 84

نمودار 4-28: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 15. 84

نمودار 4-29: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 1. 85

نمودار 4-30: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 2. 85

نمودار 4-31: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 3. 86

نمودار 4-32: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 4. 86

نمودار 4-33: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 5. 87

نمودار 4-34: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 6. 87

نمودار 4-35: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 7. 88

نمودار 4-36: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 8. 88

نمودار 4-37: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 9. 89

نمودار 4-38: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 10. 89

نمودار 4-39: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 11. 90

نمودار 4-40: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه 12. 90

نمودار4-41:بررسی رویکردهای رابطه ای مدیران شرکتهای گرانیت در فعالیتهای بازاریابی.. 91

نمودار4-42:ارزیابی اثربخشی فعالیت های بازاریابی در شرکتهای گرانیت 92

نمودار4-43:ارزیابی پویایی محیط رقابت شرکتهای گرانیت 93

 فهرست اشکال

 شکل 1- نمایی از شبکه های اجتماعی.. 12

شکل2- اجزای بازاریابی.. 21

شکل-3 مدل بازاریابی (مورگان و هانت). 27


خرید و دانلود پایان نامه تاثیر شبکه های اجتماعی بر بازاریابی

اصطلاحات و آموزشهای مهندسی صدا

اصطلاحات و آموزشهای مهندسی صدا

تکمیلی به زبان فارسی


خرید و دانلود اصطلاحات و آموزشهای مهندسی صدا

مجموعه 7 تحقیق درس دینی

این مجموعه شامل 7 تحقیق کامل و جامع درس دینی است که ویرایش شده و آماده ی تحویل به استاد میباشد.

شامل موضوعات:

یکی از جنبه های اعجاز قرآن که در دو قرن اخیر

امام زمان (عج)

ولایت فقیه

داستانهای عبرت اموز

تداوم رهبری

هدایت های قرآن

دانستنی هایی از توبه


خرید و دانلود مجموعه 7 تحقیق درس دینی

بررسی رمان بوف کور بر اساس نظریه ی ساختارگرایی تکوینی لوسین گلدمن

عنوان تحقیق: بررسی رمان بوف کور بر اساس نظریه ی ساختارگرایی تکوینی لوسین گلدمن

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 145

شرح مختصر:

محققانی که در زمینه ی نقد ادبی آثاری نگاشته اند عمدتاً در گروه جای می گیرند؛ گروه نخست، تنها به محتوای اثرتأکید می ورزندوبه متن بی توجهند.به نظرآنها هدف از مطالعه ی اثر ادبی، تنها درک مقصود ومنظور نویسنده است. گروه دیگر که در نقطه ی مقابل این گروه جای دارند، تنها به زبان متن اهمیت می دهند. به نظر آنها معنای آثار ادبی پیوسته در زمان های مختلف تکرار می شود وآن چه متن را ادبی می سازد، تنها شیوه های گوناگون به کارگیری زبان برای بیان این مفاهیم است. در مقابل این دو گروه، اشخاصی هم بودند که مخالف تقسیم متن به لفظ ومعنی ( جهان نگری و ... ) بودند. لوسین گلدمن ـ جامعه شناس مارکسیست مجارستانی ـ یکی از آن هاست. وی نظریه ی خود را ساختار گرایی تکوینی نامید. مطابق این نظریه که متأثر از اندیشه ی مارکسیستی است، محتوا(ساختار) وصورت ( فعالیت بشر) بر هم تأثیر متقابل دارند.

در این پایان نامه سعی داریم بر اساس این نظریه ، رابطه ی متقابل متن رمان بوف کور و جهان نگری مطرح در آن، یعنی جهان نگری متعلق به طبقه ی اجتماعی نویسنده ی آن را مورد بررسی قرار دهیم.

کلید واژه ها: ساختارگرایی تکوینی ، جهان نگری، درون مایه ، متن ، درون گرایی.

فهرست مطالب

چکیده

فصل اول: مقدمه

1-1. تعریف مسأله ...............................................................................................10

1-2. چارچوب محتوایی ...................................................................................... 11

1-3. پیشینه ی پژوهش ........................................................................................ 14

1-4. پرسش های پژوهش ..................................................................................... 16

1-5. حدود پژوهش ............................................................................................... 17

1-6. اهداف پژوهش .............................................................................................. 17

1-7. روش پژوهش ............................................................................................... 17

فصل دوم: کلیات

2-1. لوسین گلدمن و روش تحقیق او ................................................................... 19

2-1-1. روش دیالکتیکی ............................................................................... 19

2-1-1-1. کلیت ............................................................................. 22

2-1-1-1-1. دریافت و تشریح ......................................................... 22

2-1-1-1-1-1. ساختار معنادار ......................................................... 23

2-1-1-1-1-2. جهان نگری ............................................................. 25

2-1-1-1-1-3. طبقه ی اجتماعی ..................................................... 27

2-1-1-1-1-4. انعکاس طبقه ی اجتماعی بر متن اثر ....................... 28

2-1-2. نویسنده و اثر ادبی ..................................................................... 28

2-1-2-1. نویسنده ........................................................................ 28

2-1-2-2. اثر ادبی و ارزش آن ....................................................... 29

یادداشت ها ........................................................................................................... 30

فصل سوم: صادق هدایت ؛ آثار و زمانه ی او

3-1. آثار هدایت .................................................................................................... 33

3-2. وضعیت اجتماعی عصر رضا شاه .................................................................. 34

3-3. بوف کور ....................................................................................................... 36

فصل چهارم: بررسی اثر

4-1. شرحی از بوف کور ........................................................................................ 40

4- 1-1. ارتباط دو بخش ................................................................................ 40

4-1-2. بخش یک ؛ زندگی درونی ................................................................ 40

4-1-2. بخش دو؛ زندگی واقعی ................................................................... 46

4-1-3. مفهوم کلی اثر ................................................................................... 59

4-1-4. بوف کور ؛ روان داستان .................................................................... 61

4-2. بررسی اثر بر اساس الگوی گلدمن ................................................................ 62

4-2-1. اجزای ساختار معنادار ....................................................................... 62

4-2-2. ساختار معنادار(کلیت منسجم) .......................................................... 64

4-2-3. جهان نگری ...................................................................................... 64

4-2-4. طبقه ی اجتماعی .............................................................................. 64

4-2-4-1. بررسی وضعیت جامعه شناختی نویسنده ......................65

4-2-4-1-1. انقلاب مشروطه .......................................................... 65

4-2-4-1-1-1. تحلیل وضعیت آشفتگی و هرج و مرج ................. 67

4-2-4-1-2. رضا شاه ...................................................................... 70

4-2-4-1-2-1. حاکمیت پهلوی ..................................................... 73

4-2-4-1-2-2. صادق هدایت ......................................................... 75

4-2-4-1-2-2-1. اروپای بعد از جنگ .......................................... 76

4-2-4-1-2-2-1-1. ادبیات مدرن ................................................. 77

4-2-4-1-2-2 -3. سیاست و ادبیات در ایران ................................ 79

4-2-4-1-2-2 -3-1. ادبای نوگرا .................................................. 81

4-2-4-1-2-3. جایگاه دولت در جامعه ......................................... 84

4-2-4-1-2-3-1. شبه مدرنیسم ..................................................... 85

4-2-4-1-2-3-1-1. شبه مدرنیسم و ناسیونالیسم دولتی ............... 86

4-2-4-1-2-3-1-1-1. روشن فکران ناسیونالیسم ......................... 86

4-2-4-1-2-3-1-1. وضعیت فرهنگ، هنر و ادبیات ................... 88

4-2-4-1-2-3-1-1-2 . ارزیابی وضعیت روشن فکران ............... 91

4-2-4-1-2-3-1-1-1-2-1. طبقه ی اجتماعی ............................. 91

4-2-4-1-2-4. بوف کور – حاجی آقا ........................................... 91

4-2-4-1-4-1. تلقی مفسران حزب توده ....................................... 93

4-2-4-1-2-4-2. نگرش تراژیک .................................................. 94

4-2- 5 . بررسی ویژگی های لفظی .............................................................. 96

4-2-5-1. تک گویی ..................................................................... 97

4-2-5-1-1. تداعی ذهنی و معنایی ................................................. 97

4-2-5-1-1-1. توصیف ؛ تصویر ............................................ 98

4-2-5-1-1-1-1. تصویر در متن ...............................................101

4-2-5-1-1-1-1-1. تشبیه .......................................................... 101

4-2-5-1-1-1-1-2. استعاره ........................................................ 101

4-2-5-1-1-1-1-2-1. تشخیص ................................................ 102

4-2-5-1-1-1-1-3. تکرار .......................................................... 103

4-2-5-1-1-1-1-3-1. در سطح محدود ..................................... 103

4-2-5-1-1-1-1-3-2. در سطح وسیع ....................................... 103

4-2-5-1-1-1-1-3-2-1. کارکرد نمادین ................................... 104

4-2-5-1-1-1-2. ساختار تصویری ............................................ 105

4-2-5-1-1-1-2-1. استعاره ........................................................ 105

4-2-5-1-1-1-2-2. ایجاز ........................................................... 105

4-2-5-1-1-1-2-3. تکرار .......................................................... 106

4-2-5-1-1-1-3. اشاره به امور مبهم ؛ ابهام در تصویر................. 106

4-2-5-1-1-1-4. زمان ................................................................ 108

4-2-5-1-1-1-4-1. زمان در ارتباط با تصاویر ........................... 108

4-2-5-1-1-1-4-2. زمان گردشی .............................................. 109

4-2-5-1-1-2. موسیقی ................................................................ 109

4-2-5-1-1-2-1. تداعی .............................................................. 109

4-2-5-1-1-2-2. تکرار حروف مشابه ........................................ 110

4-2-5-1-1-2-2-1. مصوت های کشیده ................................... 110

4-2-5-1-1-2-3. تکرار کلمات ................................................... 112

4-2-5-1-1-3. پرسش های فلسفی ، قید های مطلق ................... 112

4-2-5-2. تحلیل ویژگی های متن ................................................ 113

4-2-5-2-1. مقایسه با شعر منثور ................................................. 113

4-2-5-2-1-1. مکتب رمانتیک ................................................... 115

4-2-5-2-1-1-1. اصالت دنیای درون ......................................... 115

4-2-5-2-1-1-1-1. یگانگی با طبیعت ....................................... 115

4-2-5-2-1-1-2. اندوه فلسفی .................................................. 116

4-2-5-2-1-2. سورئالیسم ........................................................... 116

فصل پنجم : نتیجه گیری

5-1. انقلاب مشروطه؛ زمینه ی حکومت پهلوی ........................................................ 118

5-2. رضا شاه و حکومت پهلوی ................................................................................ 119

5-2-1. روشن فکران نسل جدید ........................................................................ 119

5-2-1-1 ...................................................................................................... 119

5-2-1-1-1................................................................................... 120

5-2-1-2....................................................................................... 120

5-2-1-2-1....................................... 120

5-2-2. طبقه ی روشن فکران درون گرا .............. 121

5-3. تأثیر جهان نگری بر متن ........................... 122

5-3-1 ................ 122

5-3-1-1............................ 122

منابع ..............124

چکیده انگلیسی ...................... 127


خرید و دانلود بررسی رمان بوف کور بر اساس نظریه ی ساختارگرایی تکوینی لوسین گلدمن