بهینه سازی ضرایب فنریت و میرایی تعلیق خودرو تاکتیکی با در نظر گرفتن چگونگی نصب سیستم تعلیق

در بررسی نظری دینامیک عمودی به طور معمول فرض را بر این قرار می‌دهند که چرخها صرفاً از طریق فنرها و میراکنها به بدنه و خودرو متصل می‌شوند و لذا تأثیر محل واقعی نصب تعلیق چرخ را که مخصوصاً جهت تحمل نیروهای طولی (رانشی و ترمزی) و عرضی و همچنین گشتاورهای متعلق به آنها، حائز اهمیت است در نظر نمی‌گیرند. بسیاری از محققین فنر و میراکن را در بالای چرخ در نظر می‌‌گیرند، در حالی که این دو با فاصله‌ای نسبتاً قابل توجه در کنار چرخها روی بازوهای تعلیق و یا روی محورهای یکپارچه نصب می‌شوند. در این مقاله که هدف آن بهینه‌سازی ضرایب فنریت فنرها و ضرایب میرایی میراکن‌های خودرو تاکتیکی است، ابتدا نشان داده می‌شود که محل نصب تعلیق چرخها در رفتار دینامیک عمودی خودرو تأثیر می‌گذارد و سپس با در نظر گرفتن این ویژگی، ضرایب یاد شده به گونه‌ای بهینه می‌گردد که دو درخواست متنازع، یعنی راحتی سرنشینان و ایمنی خودرو به طوری مناسب تأمین گردد

خرید و دانلود بهینه سازی ضرایب فنریت و میرایی تعلیق خودرو تاکتیکی با در نظر گرفتن چگونگی نصب سیستم تعلیق

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.