در بررسی نظری دینامیک عمودی به طور معمول فرض را بر این قرار میدهند که چرخها صرفاً از طریق فنرها و میراکنها به بدنه و خودرو متصل میشوند و لذا تأثیر محل واقعی نصب تعلیق چرخ را که مخصوصاً جهت تحمل نیروهای طولی (رانشی و ترمزی) و عرضی و همچنین گشتاورهای متعلق به آنها، حائز اهمیت است در نظر نمیگیرند. بسیاری از محققین فنر و میراکن را در بالای چرخ در نظر میگیرند، در حالی که این دو با فاصلهای نسبتاً قابل توجه در کنار چرخها روی بازوهای تعلیق و یا روی محورهای یکپارچه نصب میشوند. در این مقاله که هدف آن بهینهسازی ضرایب فنریت فنرها و ضرایب میرایی میراکنهای خودرو تاکتیکی است، ابتدا نشان داده میشود که محل نصب تعلیق چرخها در رفتار دینامیک عمودی خودرو تأثیر میگذارد و سپس با در نظر گرفتن این ویژگی، ضرایب یاد شده به گونهای بهینه میگردد که دو درخواست متنازع، یعنی راحتی سرنشینان و ایمنی خودرو به طوری مناسب تأمین گردد
