عنوان تحقیق:بررسی تاثیر مدل سازی هدف گرای فرایندهای سازمانی با رویکرد تقسیم و غلبه در آموزش و پرورش
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 123
شرح مختصر:
طی سالیان اخیر موج استفاده و بهره گیری از سیستمهای بهبود فرایند اداری کشور ما را فرا گرفته است و بسیاری از سازمانها ، تمایل زیادی برای بهره گیری و استفاده از این سیستمها از خود نشان می دهند اما باید بررسی نمود که چنین سیستمهایی تا چه اندازه توانسته به مدیران سازمانها در بهبود تصمیم گیری کمک نماید وآیا توانسته چنین سیستمهایی انتظارات مدیران را در تصمیم گیری ها براورده نماید . هدف اصلی ازاین تحقیق بررسی تاثیر مدل سازی هدف گرای فرایندهای سازمانی با رویکرد تقسیم و غلبه بر بهبود تصمیم گیری مدیران می باشد وبه تجزیه و تحلیل آثار و نتایج حاصل از مدل سازی فرایندهای اداری برتصمیم گیری مدیران، بررسی و شناسایی عوامل موثر بر موفقیت مدل سازی فرایندها اداری از نظر تامین اطلاعات مناسب نظیر صحت،دقت،بهنگام بودن و اقتصادی بودن، بررسی اثرات مدل سازی فرایندها اداری بربهبود فرآیند تصمیم گیری مدیران، ارائه راهکار برای بهبود عملکرد جهت بهره برداری می باشد.روش تحقیق علی – مقایسه ای می باشد .ونتایج حاصل از تحقیق نشان داد که مدل سازی فرایندها متناسب با اهداف سازمان در تحقق یافتن اهداف سازمانی اثربخش است ازنظر مدیران سازمان،مدل سازی فرایندها متناسب با اهداف سازمان می تواند واقع گرایانه باشدوبا منابع موجود قابل پیاده سازی بوده و موثر است همچنین ازنظر مدیران سازمان، مدل سازی فرایندها متناسب با اهداف سازمان قابل فهم و بدون ابهام بوده و برای تحقق مقررات و خط مشی های مقرر کمک می کند و شواهدی بررد فرضیهای سه گانه مذکور وجودنداشت.
کلید واژه ها : فرایندهای سازمانی، مدل سازی هدف گرا، تقسیم و غلبه، آموزش و پرورش
فهرست مطالب
چکیده1
مقدمه2
فصل اول_
کلیات تحقیق_ 3
1 – 1- پیشگفتار4
1-2- بیان مسأله5
1--3اهمیت و ضرورت تحقیق_ 6
1--4 اهداف تحقیق_ 7
1-4--1 هدف اصلی_ 7
1-4--2اهداف فرعی_ 7
1--5سؤالات تحقیق_ 8
1-5--1سؤال اصلی_ 8
1-5--2سؤالات فرعی_ 8
1-6 -تبیین فرضیه های تحقیق_ 8
1-7- تعریف اصطلاحات و متغیرها9
1-7-1-مدیریت فرایند_ 9
1-7-2- شبیه سازی با زبان مدل سازی نمادین یا UML_ 9
1-8 - تقسیم و غلبه10
فصل دوم_
مطالعات نظری_ 11
2-1- پیشگفتار12
2-2-فرآیند_ 13
2-3- اهمیت نگرش فرآیندی در سازمان_ 14
2-4- مدیریت بر مبنای فرایند_ 15
2-5- فعالیتهای مورد نیاز جهت فرایند گرایی_ 18
2-6- مفهوم مسئولیت در سازمانهای فرایند محور19
2-7- تحول نقش مدیریت در سازمانهای فرایند محور20
2-7-1-طراحی_ 22
2-7-2- مربیگری_ 22
2-7-3- تامین منابع و همراستایی_ 23
2-8- ساختار سازمانی در سازمانهای فرآیند محور24
2-9- چالشهای فراروی سازمانهای جدیدفرایند محور25
2-10- عوامل موفقیت مدیریت فرآیند محور27
2-11- مهمترین روشهای مدیریت فرایند محور در سازمان_ 28
2-12-رویکرد 8 گانه در مدیریت فرایندمحور29
2-12-1- تعاملات یک فرایند با فرآیندهای دیگر_ 30
2-12-2 تنظیم فرآیند_ 31
2-12-3 مطابقت فرآیند با خواسته های مشتری_ 31
2-12-4 مطابقت فرآیند با برنامه های استراتژیک سازمان_ 32
2-12-5بهره وری فرآیند_ 32
2-12-6 کنترل شکستهای ممکن در فرآیندها33
2-12-7ممیزی فرآیند_ 33
2-12-8مهندسی مجدد فرآیندها34
2-13 مدل سازی_ 34
2-14 UML_ 36
2-15انواع تکنیک های مدل سازی_ 38
2-15-1 مدل سازی اهداف_ 38
2-15-2 مدل سازی منابع_ 41
2-15-3 مدل سازی قواعد_ 43
2-15-4 مدل سازی نقش ها43
2-15-5 مدل سازی فرایند_ 45
2-16روش BPMN_ 46
2-17مزیت های BPMN_ 66
2-18پیشینه پژوهش__ 66
فصل سوم_
روششناسی تحقیق_ 72
3--1پیشگفتار73
3--2روش تحقیق_ 73
3-2-1- در اجرای تحقیق ، مراحل زیر پیگری شده است :74
3-3- جامعه آماری و حجم نمونه مورد تحقیق_ 74
3-4- بر آورد حجم نمونه75
3-5- معرفی ابزار های جمع آوری اطلاعات_ 75
3-5-1-مصاحبه75
3-5-2- پرسشنامه75
3-5-2-1- معرفی پرسشنامه75
3-5-2-2- چگونگی طراحی نهایی پرسشنامه76
3-6-روایی (Validity ) و پایانی ( Reliability )78
3-6-1- روایی / اعتبار78
3-7- روش تجزیه و تحلیل دادهها و اطلاعات_ 78
3-8- خلاصه فصل_ 79
فصل چهارم_
مدلسازی و تحلیل آماری_ 80
4-1- پیشگفتار81
4-2-مدلسازی سازمان آموزش و پرورش__ 81
4-3- تحلیل آماری_ 100
4-3-1-آزمون سوال اول پژوهش__ 100
4-3-2-آزمون سوال دوم پژوهش__ 101
4-3-3-آزمون سوال سوم پژوهش__ 102
فصل پنجم_
نتیجه گیری و پیشنهادات آتی_ 103
5-1- پیشگفتار104
5-2- نتیجه گیری_ 104
5-2-1-نتایج تحلیل آماری داده ها105
5-3- پیشنهادات آتی_ 105
منابع_ 107
منابع فارسی_ 107
منابع خارجی_ 109
Abstract_ 112
Title113