پروژه درس فرآیندهای پتروشیم

دانلود پروژه درس فرآیندهای پتروشیم

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 41

 

 

 

 

 

بخش هایی از متن

تاریخچه صنعت پلیمر

تاریخچه پیدایش پلی اتیلن سبک در فشار بالا و با وزن مخصوص کم اولین بار در سال 1933 در آزمایشگاه تحقیقاتی I.C.I انگلستان کشف شد .

سال 1939 اولین دستگاه تهیه محصول به ظرفیت 100 تن در سال توسط همین موسسه شروع به کار کرد . در سالهای بعد شرکتهای آمریکایی دیگری از قبیل East man UCC و Dupont در تهیه این محصول موفقیتهایی کسب کردند و محصول تولید می کردند .

ژاپنی ها تقریبا از سال 1955 وارد گفتگو با I.C.I و دیگر شرکتهای امریکایی شدند و روش LOPE را به ژاپن آوردند . شرکت ژاپنی مسئول طرح و نظارت در واحد LD Toyo soda manufacturing معروف است که لیسانس تهیه LOPE را در سال 1963 از NDCC امریکا گرفته است .

 

 

 

 

قسمت اول

 

آشنایی با طرح و عملکرد دستگاه پلی اتیلن سبک در فشار بالا

1-1 طراحی دستگاه

طرح دستگاه که در این مقاله به شرح آن می پردازیم مربوط است به دستگاه پلی اتیلن سبک در فشار بالا به ظرفیت 000/10 تن متر یک در سال که یکی از دستگاههای مجتمع پتروشیمی ایران ژاپن می باشد .

اساس طراحی این واحد بر مبنای دو راکتور است که هر کدام به ظرفیت 000/50 تن در سال است .

 

 

3-8-2 Purge system

گاز اولیه واحد دارای گازهایی از قبیل متان – اتان . اکسید کربن ، ازت است که درواکنش شرکت نمی کنند و چون بیشترین مقدار گازی که در واکنش شرکت نمی کند دوباره استفاده می شود . در نتیجه مقدار این گازها دائم زیاد می شود وجود این گاز باعث پائین آمدن درصد در راکتور می شود و در نتیجه فشار جزئی بخار اتیلن پائین می آید و برای از بین بردن اثر این گازها باید فشار واکنش را زیاد کرد تا پلیمر مورد نظر بدست آید .

بیشترین درصد این گازها از طریق خوراک واحد وارد می شود یک قسمت کمی هم از تجزیه در راکتور بوجود می آید . گاز نیتروژن هم از طریق modifier و کاتالیست وارد می شود چون این گازها دائما Recycle می شوند در نتیجه درصد آن بالا می رود برای ثابت نگه داشتن این درصد باید مقداری از گاز را از سیستم خارج کرد .


خرید و دانلود پروژه درس فرآیندهای پتروشیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.